انگلیس چین را تهدید کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، فارس نوشت: دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تصمیم دولت چین برای اجرای لایحه امنیت ملی هنگ کنگ که بخشی از سرزمین اصلی این کشور محسوب می گردد تهدید کرد که لندن در پاسخ به اعمال قوانین جدید امنیتی در هنگ کنگ حقوق ویزای شهروندان این منطقه را گسترش خواهد داد.

انگلیس چین را تهدید کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزیر خارجه انگلیس همچنین تاکید نمود که انگلیس از مسئولیت های خود در قبال هنگ کنگ عقب نشینی نمی کند.

به گزارش رویترز، وی در مصاحبه با شبکه بی بی سی اضافه کرد: اگر چین قانون امنیت ملی هنگ کنگ را اجرا کند ما به افرادی که دارای گذرنامه BNO (افراد خارجی دارنده گذرنامه انگلیسی) اجازه می دهیم که به بریتانیا بیایند و آنها خواهند آمد.

راب ادامه داد، ما چشمان خود را به روی این شرایط نمی بندیم و به مسئولیتهایمان در قبال مردم هنگ کنگ عمل خواهیم کرد.

پنجشنبه گذشته مجمع خلق چین قطعنامه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه ای در مورد امنیت هنگ کنگ را برعهده خواهد داشت. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تصویب این قانون در چین باعث محدودیت آزادی و خودمختاری هنگ کنگ خواهد شد.

دولت چین اما می گوید که هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ کنگ است. دولت هنگ کنگ روز پنج شنبه بیان کرد هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد نمود.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند.

این درحالیست که سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی دولت های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند اما آمریکا در عمل طی سال های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1022

به "انگلیس چین را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس چین را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید