شروع فاز اول عملیات بازسازی قلعه تاریخی روستای برکوه

به گزارش تایمر سرگرمی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، هادی حق پناه روز پنجشنبه 2 اردیبهشت ماه گفت: در فاز اول بازسازی این اثر تاریخی مراحل پی سازی، استحکام بخشی پی و دیوار چینی بخشی از دیواره های بیرونی بنا و همچنین بازسازی برج ها در دستور کار قرار گرفته که اعتبار بازسازی آن توسط چند تن از اهالی فرهنگ دوست این روستا تامین شده است.

شروع فاز اول عملیات بازسازی قلعه تاریخی روستای برکوه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: این بنا متعلق به دوره صفویه تا قاجار است که در حاشیه روستای برکوه در جنوب سربیشه واقع شده است، در این اثر تاریخی قلعه ای خشت و گلی با پلان چهارگوش و برج هایی در اطراف و حصار خارجی دیده میگردد. فضاهای داخلی قلعه شامل اتاق های متعدد به همراه حیاط مرکزی، راهروها و فضاهای ارتباطی است.

حق پناه گفت: متاسفانه دخل وتصرفات زیادی دربنا درطول زمان اجرا شده که باعث شده آسیب های زیادی به این اثر تاریخی وارد گردد. این دخل وتصرفات شامل تخریب بخش های زیادی از قلعه بخصوص فضاهای معماری داخلی قلعه است.

قلعه تاریخی روستای برکوه در تاریخ 08/05/1385 با شماره 17062 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1552

به "شروع فاز اول عملیات بازسازی قلعه تاریخی روستای برکوه" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع فاز اول عملیات بازسازی قلعه تاریخی روستای برکوه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز اول عملیات بازسازی قلعه تاریخی روستای برکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید