چه ورزشهایی برای تقویت عضلات مناسب هستند

عضو انجمن پزشکان ورزشی ایران معتقد است: پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، کوهنوردی و کار با وزنه از مناسب ترین فعالیت های ورزشی در جهت تقویت استخوان ها و عضلات هستند.

چه ورزشهایی برای تقویت عضلات مناسب هستند

حسین سعادت مهر در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: انجام تمرینات کششی، هوازی و قدرتی سبب افزایش تراکم استخوان، حجم ماهیچه ها و کارایی تاندون ها، رباط ها و حجم غضروف ها می گردد. با انجام تمرینات ورزشی فشار از روی مفاصل کم شده و جریان خون به اندام ها افزایش پیدا می نماید و همچنین سبب افزایش دامنه حرکتی می گردد.

وی گفت: از مناسب ترین فعالیت های ورزشی جهت تقویت استخوان ها و عضلات، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، کوهنوردی و کار با وزنه است به طوری که برای تقویت سیستم اسکلتی عضلانی حداقل 5 جلسه در هفته و هر جلسه به مدت 30 دقیقه به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید.

عضو انجمن پزشکان ورزشی ادامه داد: مصرف 8 الی 12 لیوان آب در روز به بهبود حرکات مفاصل یاری می نماید. سعی کنید در حین ورزش هر 15 دقیقه یک بار 200 تا 300 سی سی آب بنوشید.

بهتر است قبل از انجام ورزش بدن را گرم کنید. این کار به چربی سوزی بیشتر در حین ورزش یاری می نماید که خود در کاهش بیماری آرتروز مؤثر است. همچنین گرم کردن قبل از تمرین سبب ترشح مایع بین مفصلی می گردد، ترشح این مایع که به مایع سینوویال معروف است سبب تسهیل حرکت در مفاصل می گردد. اگر پس از ورزش درد ماهیچه ای به سراغتان آمد می توانید با گذاشتن یخ به مدت 20 دقیقه روی آن موضع سبب برطرف درد شوید.

وی اعلام نمود: یکی از شایع ترین بیماری اسکلتی عضلانی آرتروز است که اضافه وزن یکی از عوامل تشدید این بیماری می باشد که البته می توان با ورزش و تغذیه سالم از بروز آن پیشگیری کرد.

سعادت مهر اضافه نمود: برخی ناهنجاری های اسکلتی مانند پای پرانتزی باعث ساییدگی غضروف شده تا جایی که کاملاً غضروف از بین می رود و فرد مجبور به تعویض مفصل در آن ناحیه می گردد. با انجام فعالیت های ورزشی می توان مانع از به وجود آمدن ناهنجاری های اسکلتی شد.

وی یکی از ورزش های موثر برای افراد مبتلا به آرتروز را شنا بیان کرد و گفت: انجام تمرینات ورزشی در آب به علت مقاومت آب در برابر حرکت عضله سبب تقویت آن و همچنین به دلیل سبک شدن وزن در آب فشار کمتری را به مفاصل وارد می نماید. باید به این مساله توجه کنیم که بیماری آرتروز با استراحت بهتر نمی گردد، بلکه با انجام تمرینات مقاومتی می توان به پیشگیری و بهبود این بیماری یاری کرد.

سعادت مهر در انتها از دیگر فواید ورزش در ارتباط با سلامت عضلانی اسکلتی را به کاهش پوکی استخوان، تحلیل ماهیچه ها، بهبود آرتریت، پیشگیری از ناهنجاری های اسکلتی و رماتیسم مفصلی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چه ورزشهایی برای تقویت عضلات مناسب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با چه ورزشهایی برای تقویت عضلات مناسب هستند

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید