پانزده فایده تخم ریحان برای سلامتی

به گزارش تایمر سرگرمی، استفاده از برگ و تخم ریحان در هند ، پاکستان ، تایلند ، ویتنام و ایتالیا رایج است. این مقاله اطلاعاتی راجع به فواید تخم ریحان برای سلامتی ارائه می دهد.

پانزده فایده تخم ریحان برای سلامتی

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استفاده از برگ و تخم ریحان در هند ، پاکستان ، تایلند ، ویتنام و ایتالیا رایج است. این مقاله اطلاعاتی راجع به فواید تخم ریحان برای سلامتی ارائه می دهد.

نام گیاه شناسی ریحان ocimum basilicum است و دارای برگ هایی گرد است که شیبه برگ های نعناع تند می باشند. از برگ ریحان به خاطر عطر و طعم خود در انواع مختلف خوراکی ها استفاده می گردد. اگر برگ ریحان تازه در دسترس نباشد می توانید از برگ خشک شده بهره ببرید. از برگ ریحان در تاس کباب ، سوپ ، سالاد ، دسر و آبمیوه هم استفاده می گردد. در هند از تخم ریحان برای درست کردن falooda استفاده می گردد. در تایلند، نوشیدنی هایی که با تخم ریحان ، شکر ، عسل و آب نارگیل درست می شوند مشهور هستند. شما می توانید از تخم ریحان در بستنی و آب لیمو هم بهره ببرید.

برای فراوری بعضی داروهای آیورودا و چینی از برگ ، ساقه و تخم ریحان استفاده می گردد. گفته می گردد مصرف تخم ریحان به حفظ سطح قند خون یاری می نماید. ولی، این موضوع از لحاظ علمی ثابت نشده است. افراد دیابتی باید از افزودن شکر به نوشیدنی های حاوی تخم ریحان اجتناب نمایند.

فواید تخم ریحان مشابه فواید برگ های آن است. خواص ضد نفخ تخم ریحان به کاهش درد و ناراحتی ناشی از نفخ شکم ، گرفتگی عضلات شکم ، سوء هاضمه ، یبوست و غیره یاری می نماید.

مصرف تخم ریحان می تواند به حفظ سطح همگلوبین خون یاری کند زیرا، حاوی آهن است.

پ بعلاوه، می توان از تخم ریحان برای کاهش علایم عفونت های تنفسی هنگام سرما خوردگی ، سرفه کردن و آنفولانزا استفاده کرد.

خاصیت ضد انقباض و تشنج ریحان به تسکین گلو درد یاری می نماید.

استفاده موضعی از خمیر ریحان به جلوگیری از تشدید زخم ها و عفونت های پوستی یاری می نماید زیرا، تخم ریحان دارای خواص آنتی باکتریال است.

این خواص تخم ریحان می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و عفونت های حفره دهانی یاری کند. جویدن تخم ریحان می تواند به کاهش سوزش ناشی از زخم دهان یاری کند.

نوشیدنی تهیه شده از تخم ریحان به کاهش علایم سوزش سر دل و احساس سوزش به خاطر عفونت و مجاری ادراری یاری می نماید.

مصرف نوشیدنی تخم ریحان می تواند به از بین بردن مواد سمی موجود در خون و بدن یاری می نماید. تخم ریحان دفع مدفوع را راحت تر می نماید.

تخم ریحان بعلاوه به اسم یک ماده ادرار آور عمل می نماید و به دفع مواد سمی از بدن یاری می نماید. بنابراین، به کارکرد کلیه ها هم یاری می نماید.

تخم ریحان از ایجاد پلاک در رگ های خونی جلوگیری می نماید. بنابراین، خطر سکته حمله قلبی را کاهش می دهد. مهمیم موجود در تخم ریحان به سلامت قلب و دستگاه قلبی و عروقی یاری می نماید.

ریحان به خاطر خواص ضد التهابی خود برای افرادی که از بیماری هایی مانند آرتروز رنج می برند مفید است. خواص ضد التهابی ریحان به کاهش تورم و درد مفاصل یاری می نماید.

بعضی تحقیقات نشان داده است که روغن به دست آمده از ریحان می تواند مانع پیشرفت سرطان در حیوانات بگردد. تحقیقات در حال اجرا است تا تعیین گردد که خواص آنتی اکسیدانی تخم ریحان می تواند به بهبود بقاء در انسان ها هم یاری کند یا خیر.

خواص آنتی اکسیدانی می تواند به از بین بردن اثرات رادیکال های آزاد در بدن یاری کند. آنتی اکسیدان ها می توانند برای جلوگیری از ایجاد بیماری هایی مانند آلزایمر مفید باشند. برای اثبات این موضوع تحقیقات بیشتری باید انجام گردد.

بعلاوه، نوشیدنی تهیه شده از ریحان دارای تأثیر تسکین دهنده ای بر روی مغز است. مصرف این نوشیدنی ها به از بین بردن استرس ، سر درد و افسردگی یاری می نماید.

تخم ریحان فواید زیادی برای بدن دارد ولی متأسفانه افراد زیادی از این موضوع بی اطلاع هستند. برای اثبات فواید تخم ریحان برای سلامتی به تحقیقات بیشتری احتیاج است.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1807

به "پانزده فایده تخم ریحان برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانزده فایده تخم ریحان برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید