وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه سفر می نماید

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوشنبه(12 تیرماه) برای حضور در برنامه های هفته فرهنگی ایران و روسیه به مسکو سفر می نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه سفر می نماید

وزیر فرهنگ در این سفر 4 روزه در برنامه های مختلفی که به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی ایران و روسیه تدارک دیده شده حضور می یابد و با تعدادی از چهره های فرهنگی دو کشور، دانشگاهیان و مسئولان حوزه فرهنگ روسیه ملاقات خواهد داشت.

ملاقات با ایران شناسان و اسلام شناسان برجسته روسیه در انستیتو شرق شناسی آموزشگاه علوم روسیه نخستین برنامه فرهنگی است که اسماعیلی صبح روز سه شنبه -13 تیر- در آن حضور می نماید.

پس از این نشست، نمایشگاه هنرهای ایرانی با حضور وزرای فرهنگ ایران و روسیه در مجموعه ودنخا گشایش می یابد.

عصر سه شنبه نیز وزرای فرهنگ دو کشور در جلسه ای رسمی درباره برنامه های هفته فرهنگی گفت وگو خواهند کرد و پس از آن در کنفرانس خبری افتتاحیه این رویداد حضور می یابند.

افتتاحیه هفته فرهنگی ایران و روسیه نیز شامگاه روز سه شنبه با حضور وزرای فرهنگ دو کشور برگزار می گردد.

اسماعیلی روز چهارشنبه پس از گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیه، در جلسه ای با مشاور فرهنگی رئیس جمهور این کشور شرکت می کند.

ملاقات با رئیس دانشگاه علوم انسانی روسیه و سخنرانی در جمع شورای علمی دانشگاه روسیه در دانشگاه علوم انسانی این کشور با حضور مشاور علمی رئیس جمهور و معاونان وزارت امور خارجه و وزارت علوم نیز از دیگر برنامه های سومین روز حضور اسماعیلی در روسیه است.

وزیر فرهنگ عصر چهارشنبه نیز در شورای فرهنگی و رسانه ای سفارت ایران که با حضور رؤسای نهادهای فرهنگی ایرانی فعال در روسیه برگزار می گردد، سخنرانی می نماید.

برنامه های چهارمین روز حضور اسماعیلی و هیئت همراه در روسیه -پنجشنبه 15 تیر- با ملاقات وزیر فرهنگ و استاندار پترزبورگ شروع می گردد.

اسماعیلی پس از این ملاقات رسمی، همراه با ایران شناسان و اسلام شناسان در انستیتو نسخ خطی آموزشگاه علوم روسیه از گنجینه فاخر نسخ خطی و آثار هنری ایرانی ثبت شده در یونسکو بازدید می نماید.

حضور در موزه آرمیتاژ، بازدید از بخش ایران موزه و و ملاقات با رئیس این موزه نیز از دیگر برنامه های روز پایانی سفر وزیر فرهنگ به روسیه است.

برنامه پایانی وزیر فرهنگ و هیئت همراه در سفر به روسیه نیز حضور در کنسرت ارکستر ملی ایران است که در سالن کاپلا برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2240

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید