هوندای 2022، گزینه احتمالی واردات به ایران ، آپشن های این خودروی ژاپنی را بشناسید

به گزارش تایمر سرگرمی، هوندا سیویک 2022 برای واردات به بازار ایران گزینه بسیار جذابی محسوب می گردد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این سدان ژاپنی آشنا خواهیم شد.

هوندای 2022، گزینه احتمالی واردات به ایران ، آپشن های این خودروی ژاپنی را بشناسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گجت نیوز، هوندا سیویک به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای خانوادگی در دنیا برای حضور در ایران شانس زیادی دارد و گزینه مجذوب نمایندهی برای بازار کشورمان محسوب می گردد. هرچند نسل های قبلی آن در بازار ایران عرضه شدند، اما این خودرو نتوانست به یک خودرو پرتیراژ در بازار ایران تبدیل گردد. به همین خاطر اکنون بار دیگر با توجه به آزادسازی واردات و تعرفه 20 هزار دلاری این خودرو ژاپنی نیز می تواند به بازار ایران راه پیدا کند.

در حال حاضر هوندا سیویک 2022 در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله در کشور عمان با قیمت کمتر از 18 هزار دلار به فروش می رسد و واردنمایندگان می توانند آن را به عنوان یک خودروی وارداتی مجذوب نماینده به بازار ایران نیز عرضه نمایند. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات این خودرو ژاپنی آشنا خواهیم شد.

معرفی هوندا سیویک 2022

بخش طراحی

هوندا در سال 2021 از نسل یازدهم سیویک در دو مدل بدنه هاچ بک و سدان خانوادگی پرده برداشت. مدل سدان هوندا سیویک 2022 حدود 11.5 سانتی متر از مدل هاچ بک کشیده تر بوده و ارتفاع بخش دماغه آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نموده تا هندلینگ و مجذوب نمایندهیت بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه فقط مدل سدان این خودرو با قیمت کمتر از 20 هزار دلار در بازار کشورهای خلیج فارس به فروش می رسد، در این مقاله نسخه سدان آن را مورد آنالیز قرار می دهیم.

طراحان با استفاده از حجم پردازی منطقی و مناسب توانستند هوندا سیویک 2022 را عضلانی تر نموده و مجذوب نمایندهیت آن را افزایش دهند. در نمالی جلو هرچند چراغ های آنچنان مدرن به چشم نمی آیند، اما کماکان مجذوب نماینده بوده و هماهنگی مناسبی با خودرو دارند. طراحان با هواکش بزرگ میانه سپر و پس زمینه مشکی رنگ مه شکن ها در کنارها توانستند این خودرو را بیش از پیش خشن نمایند.

چراغ های عقب این سدان ژاپنی نیز کمی قدیمی به چشم می آید و به چراغ های پشت هیوندای سوناتا 2016 شباهت دارد، اما کماکان قابل قبول بوده و نمی توان از آن ایراد گرفت. به طور کلی این خودرو در طراحی بیرونی در سطح مناسبی قرار داشته و یک خودرو مجذوب نماینده محسوب می گردد.

هنگام ورود به کابین هوندا سیویک 2022 با طراحی ساده روبرو هستیم که طراحان با یک قطعه توری مانند مشبک دریچه های تهویه را پوشانده اند و با جوی استیک هایی که در این توری قرار دارند نیز می توان جهت وزش باد تهویه را تنظیم کرد. بیشتر مدل های هوندا سیویک 2022 با تریم داخلی مشکی رنگ روانه بازار شدند که تزئینات کرومی و بعضی قطعات پیانو بلک باعث مجذوب نمایندهیت نمای داخلی شده است.

هوندا سیویک 2022 از متریال داخلی با کیفیتی بهره می برد. کابین این خودرو نیز جادار بوده و سرنشینان با قد کمتر از 190 سانتی متر در ردیف عقب با مشکل کمبود فضا روبرو نخواهند شد. بعلاوه صندوق عقب این خودرو فضایی برابر برا 525 لیتر را به همراه دارد؛ این مقدار فضا از صندوق عقب سمند که به عنوان یکی از جادارترین خودروهای بازار ایران محسوب می گردد نیز بیشتر است.

مشخصات فنی هوندا سیویک 2022

هوندا سوییک 2022 مدل ال ایکس اسپرت در بازار خاورمیانه با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی به فروش می رسد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر را به فراوری برسد. قدرت فراوریی نیز به وسیله گیربکس اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد. البته چنین قوای محرکه ای نمی تواند چابکی زیادی را به همراه داشته باشد، اما این خودرو به خوبی به احتیاجهای خانوادگی پاسخ می دهد و رانندگی نسبتا مناسبی را نیز به همراه دارد.

هوندا سوییک 2022 ظرف مدت 11.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد و به همین علت نسبت به بسیاری از خودروهای خانوادگی که در بازار ایران وجود دارد سریع تر است. از این رو اگر مشتریان این خودرو خانواده ها باشند، می توان گفت شتاب آن در سطح مناسبی واقع شده است.

هوندا سوییک 2022 به ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.4 لیتر سوخت مصرف می نماید و حدبیشتر سرعت آن نیز 200 کیلومتر برساعت اعلام شده است. ضمن اینکه هوندا سوییک با این مقدار مصرف سوخت یک خودرو کاملا ارزان محسوب می گردد. بعلاوه طراحان برای آن باک 47 لیتری را در نظر گرفتند. سیستم تعلیق این خودرو در جذب ضربه های جاده در سطح مناسبی قرار داد و کیفیت سواری و هندلینگ آن نیز متعادل است.

جدول مشخصات فنی

نوع پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی
حدبیشتر قدرت 123 نیوتن متر
حدبیشتر گشتاور 151 نیوتن متر
نوع گیربکس اتوماتیک AT
انتقال قدرت محرک جلو
شتاب 0 تا 100 11.6 ثانیه
حدبیشتر سرعت 200 کیلومتر برساعت
مصرف سوخت ترکیبی 5.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک 47 لیتر

امکانات رفاهی و ایمنی

هوندا سیویک 2022 در مدل ال ایکس اسپرت یک نسخه میان رده بوده و از امکانات سطح بالایی بهره نمی برد. از امکانات این نسخه می توان به ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری دینامیک، 4 ایربگ، یو اس بی، تهویه تنظیم دستی صندلی ها، بلوتوث، آینه های جانبی تاشونده و کروز کنترل اشاره نمود. از این رو اگر این نسخه از هوندا سیویک به بازار ایران راه پیدا کند، نسبت به رقبا از لحاظ امکانات در سطح پایین تری قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

در شرایطی که مزدا 3 نیو با طراحی قدیمی خود با قیمت بسیار زیادی در بازار ایران حضور دارد، عرضه رقبایی چون هوندا سیویک 2022 باعث متعادل سازی قیمت ها خواهد شد و می تواند به بازار سدان های ایران رونق بخشد. با توجه به اینکه قیمت این خودرو در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 550 میلیون تومان است، با در نظر گرفتن تعرفه های واردات و سایر هزینه ها قیمت آن در بازار ایران حدود 900 میلیون تومان خواهد بود.

به طور کلی هوندا سیویک 2022 به عنوان یک سدان خانوادگی از ظاهری مجذوب نماینده، کابین و صندوقی جادار و پیشرانه ای نسبتا مناسب بهره می برد و با چنین مزایای می تواند به خوبی به احتیاج مشتریان ایرانی پاسخ دهد و پس از عرضه به بازار ایران حضور موفقی را تجربه کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2121

به "هوندای 2022، گزینه احتمالی واردات به ایران ، آپشن های این خودروی ژاپنی را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندای 2022، گزینه احتمالی واردات به ایران ، آپشن های این خودروی ژاپنی را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید