همایش استاندارد در بوشهر برگزار گردید

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از استاندارد بوشهر، همایش استانی استاندارد، با حضور معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، معاون عمرانی استانداری بوشهر، مدیر کل صدا و سیما، رؤسای اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری بوشهر و جمعی از پرسنل استاندارد و شرکت های همکار، در محل سالن اجتماعات صدا و سیمای بوشهر برگزار گردید.

همایش استاندارد در بوشهر برگزار گردید

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، در این همایش با تجلیل از شخصیت هایی همچون رییسعلی دلواری که با حماسه آفرینی خود، نام استان بوشهر را در عرصه کشوری و جهانی مطرح کردند، گفت: استان بوشهر در بسیاری از زمینه ها از جمله استاندارد از اولین ها بوده و هست.

حمید اشتری دنیای کنونی را دنیای تحولات خواننده و اضافه نمود: تمامی این تحولات باید در چهارچوب استاندارد باشند، چرا که جامعه، بدون استاندارد معنایی ندارد.

وی ادامه داد: استاندارد یک مسئله جهانی بوده و سازمان ملی استاندارد ایران، کننده جمهوری اسلامی در جوامع بین الملل است، از این رو وظایفی بر دوش استاندارد می باشد.

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: در دوسال گذشته، تحولات خوبی در سطح استاندارد ایران انجام و موجب شد که این سازمان مستقیما زیر نظر ریاست جمهوری رفته و قدرت عمل بیشتر پیدا کند.

وی گفت: در نهاد بین المللی ایزو، 18 عضو وجود دارد یکی از این اعضا، ایران است و این امر، رتبه استاندارد ایران را در سطح جهانی، برجسته تر می نماید.

معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز در این همایش گفت: وقتی سخن از استاندارد به میان می آید، اذهان به سمت ساخت و سازها سوق داده می گردد، در حالی که زمینه کاری استاندارد بسیار گسترده تر از این است.

مهرداد ستوده، استاندارد را به معنای در مسیر حرکت کردن خواند و اضافه نمود: آسیب هایی که اکنون در جامعه وجود دارد، به دلیل انحراف از مسیرها است و اینکه دقیقا تعیین نیست که در چه مسیری باید حرکت گردد.

وی افزود: استاندارد می تواند تأثیری شگرف در پیشرفت جامعه داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: آشنایی با استاندارد موجب افزایش مطالبه گری در جامعه می گردد و افزایش این مطالبه گری موجب تغییرات زیاد در زندگی می گردد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر نیز، این استان را واردات محور دانست و اضافه نمود: جلوگیری از ورود برخی از کالاها، موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

محمدرحیم بهره مند ادامه داد: تدوین 104 استاندارد ملی و آموزش 33 هزار و 500 نفر ساعت در سال گذشته موجب شد تا استان بوشهر، رتبه های ارزنده ای در زمینه استاندارد کسب نماید.

وی ادامه داد: در حال حاضر 57 شرکت همکار زیر نظر استاندارد فعالیت می کنند که 18 شرکت توانسته اند مدرک ISO17025 را کسب کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر نیز گفت: توسعه صادرات در هر کشوری، مزیت هایی را به دنبال دارد و این توسعه، بدون استاندارد غیرممکن است.

خورشید گزدرازی ادامه داد: اگر اکنون در برخی از بازارهای جهانی به ثبات رسیده ایم، به دلیل آن است که در چهارچوب استاندارد، کار نموده ایم.

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر نیز نقش استاندارد را در رشد و تعالی جامعه، بسیار ارزنده خواند و گفت: استاندارد می تواند با همکاری رسانه ها، اقدامات موثری در روشنگری جامعه داشته باشد.

سخنرانی پرفسور ایرج نبی پور پیرامون شعار جهانی استاندارد با عنوان استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 62

به "همایش استاندارد در بوشهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش استاندارد در بوشهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید