نکاتی در انتخاب اسباب بازی برای بچه ها

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- اسباب بازی مهم ترین بخش زندگی یک کودک محسوب شده و بخشی از رفتارهای اجتماعی وی را تحت تأثیر خود قرار می دهد. با توجه به نقش گسترده اسباب بازی در ایجاد تفریح و آموزش کودک، احتیاج است تا کلیه والدین با دید بازتری به انتخاب این وسایل از مراکز فروش اسباب بازی بپردازند تا علاوه بر جنبه تفریح یک اسباب بازی، از جنبه های مفید دیگر آن هم کمال استفاده را برده باشند. اما با وجود این که بسیاری از والدین از اهمیت انتخاب اسباب بازی مطلع هستند متأسفانه با ورود به مراکز فروش اسباب بازی دچار سردرگمی شده و گاهاً محصولاتی را انتخاب می نمایند که نه تنها منجر به تفریح کودک در طی مدت زمان مشخصی نمی گردد بلکه از لحاظ آموزشی یا پرورش فکر و خلاقیت هم در سطح بسیار پایینی قرار دارند. با توجه به این امر لازم دانستیم تا در این قسمت به اهمیت انتخاب یک اسباب بازی در زندگی کودک و چگونگی این انتخاب بپردازیم تا زمینه خرید برترین وسایل بازی را فراهم آورده باشیم.

نکاتی در انتخاب اسباب بازی برای بچه ها

فروش اسباب بازی امروزه در مراکز متفاوت و گاهاً بسیار بزرگی انجام می گردد به طوری که مشتریان با ورود به این مراکز احتیاج خود را فراموش کرده و به سراغ دسته بندی های اشتباه می فرایند. در واقع نحوه ی چیدمان اسباب بازی ها به گونه ای است که افراد را به سمت بخش های مختلف فروشگاه می کشاند و انسان را وادار به تماشای بخش های مختلف آن و یا خرید محصولات متنوع از آن فروشگاه می نماید. اگر چه خرید اسباب بازی از چنین فروشگاه هایی می تواند حس دلپذیری را به ارمغان داشته باشد، اما این که هر بار با مراجعه به این فروشگاه ها به جای آنالیز اسباب بازی ها و احتیاج خود به سراغ وسایل اشتباهی برویم ممکن است منجر به ضرر اقتصادی شده و بچه ها را با تعداد بالایی از اسباب بازی های بدون کاربرد رو به رو کند.

با توجه به این امر توصیه می گردد که اگر در خرید وسیله مد نظر خود دچار تردید هستید و یا نمی دانید کدام وسیله بازی برای کودکتان مناسب است، حتماً قبل از مراجعه به مراکز فروش اسباب بازی عوامل مختلفی را در نظر گرفته و پس از تصمیم گیری به سراغ این فروشگاه ها بروید و یا این که وسیله ی مد نظر خود را از فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی که اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد هر وسیله ارائه می دهند و مشتریان را از چگونگی محصول، کیفیت آن و جزئیات اسباب بازی مطلع می نمایند خرید کنید.

کدام دسته بندی را برای کودک خود انتخاب نماییم؟

همان طور که اشاره نمودیم در فروشگاه های حضوری و یا اینترنتی فروش اسباب بازی معمولاً دسته بندی های مشخصی برای بازی های مختلف در نظر گرفته می گردد. با وجود این دسته بندی ها یافتن وسیله مدنظر بسیار سهل و آسان بوده و مشتری احتیاجی به صرف زمان از این بابت ندارد. اما این که کدام دسته بندی برای کودک یا حتی نوجوانمان مناسب تر است، احتیاج به شناخت و خلق و خوی آن ها و آنالیز بیشتر این دسته بندی ها دارد. در حقیقت با آشنایی با نکات بیشتر در مورد این دسته بندی ها می توان به انتخاب مناسب تری دست پیدا کرد و رضایت بیشتری را از خرید خود حاصل نمود.

  • عروسک؛ خرید عروسک که بیشتر در بین دختران رواج دارد می تواند تأثیرات مثبتی را بر نحوه رفتار بچه ها و یا ایجاد خلاقیت در آن ها داشته باشد. در حقیقت به واسطه ی بازی با عروسک ها، والدین می توانند نکات آموزشی که شاید اگر به طور مستقیم و گویا به آن ها بیان نمایند تأثیر چندانی نداشته باشد را در قالب داستان جذابی همراه با عروسک ها به بچه ها خود آموزش دهند.

این داستان ها می توانند برگرفته از کتاب های داستان آموزشی باشند که شما آن را به وسیله عروسک ها به عرصه نمایش در می آورید و نکات آموزشی آن را برجسته کرده اید. بعلاوه خود بچه ها به استفاده از عروسک های خریداری شده از مراکز فروش اسباب بازی می توانند داستان های مورد علاقه ی خود را به نمایش درآورند و یا این که داستان خود را بسازند که این کار در طریقه صحبت کردن و ایجاد خلاقیت در آن ها تأثیرات بسیار مثبتی را برجای بگذارد؛ چرا که در طول تعریف نمودن یک داستان، کودک از واژه های مختلفی استفاده می نمایند که این کار دایره ی لغات فکر او را توسعه داده و وی می تواند در مقابل دیگران و یا حتی در اجتماع با اعتماد به نفس بالاتری به صحبت کردن بپردازد.

  • اسباب بازی فکری؛ یکی دیگر دسته بندی های بسیار جذابی که در مراکز فروش اسباب بازی با آن رو به رو خواهیم شد، اسباب بازی های فکری می باشند. این بازی ها در گروه های سنی متفاوتی به فروش می فرایند و اشخاص بعد از آنالیز دقیق این بازی ها و گروه سنی آن می توانند به خرید اسباب بازی فکری مدنظر خود برای بچه ها بپردازند.

اسباب بازی های فکری به علت پیچیدگی هایی که در خود دارند و چالش هایی که در حین بازی ایجاد می نمایند، برای آمادگی فکری کودک در مسائل پیچیده زندگی بسیار مؤثر بوده و می تواند بر مقدار خلاقیت بچه ها در حل این چالش ها تأثیر گذار باشد. از طرف دیگر اسباب بازی های فکری به علت همان پیچیدگی هایی که عنوان نمودیم زمان بیشتری کودک را درگیر خود می نماید و می تواند برای گذراندن زمان هایی که کودک حوصله ی بازی با اسباب بازی هایش را ندارد تفریح خوبی باشد.

  • اسباب بازی های لگو؛ لگو از جمله وسایل ساختنی است که در طی سال های اخیر در بین سایر دسته بندی های متفاوت مراکز فروش اسباب بازی توانسته صندلی ویژه ای پیدا کند. این بازی جالب بسته به نوع مدل خود و البته گروه سنی مد نظر شما می تواند اشکال متفاوت و مقدار های مختلفی را در قطعات خود داشته باشند. بنابراین توصیه می گردد که حتماً در هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی لگو شکل مد نظر کودک و سن او را در نظر بگیرید تا هم به ساخت آن اشکال علاقمند باشد و هم به علت پیچیدگی های بسیار زیاد از ساخت آن نا امید نشده و بتواند تنها با یاری های محدودی از سوی شما آن را به تنهایی به انجام برساند. انجام دادن لگو به تنهایی یاری می نماید تا کودک در آینده بتواند مسائل مختلف و ارتباط آن ها را با یکدیگر در نظر بگیرد تا برترین تصمیم را در مسائل حساس زندگی خود اخذ کرده و یا این که روش های تازه خلاقانه ای را برای حل این مسائل به کار بگیرد.

در صورت تمایل به آشنایی با دیگر انواع دسته بندی محصولات موجود در مراکز فروش اسباب بازی و اطلاع از قیمت آن ها و یا مطالعه ی مشخصات هر اسباب بازی و خرید آن می توانید به سایت رنگ به رنگ عرضه نماینده اسباب بازی های متفاوت برای بچه ها و نوجوانان مراجعه نمایید. این سایت در کنار عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب و ذکر مشخصات هر محصول در پی اطلاع رسانی بیشتر در مورد انتخاب درست اسباب بازی ها به علت نقش ویژه آن ها در زندگی بچه ها، به وسیله ارائه مقالات آموزشی می باشد. برای دنبال کردن این مقالات و یا خرید از سایت رنگ به رنگ می توانید از آدرس https://rangberang.co استفاده نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1827

به "نکاتی در انتخاب اسباب بازی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در انتخاب اسباب بازی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید