نمایشگاه مجازی کتاب با اقبال خوبی از سوی مردم روبه رو می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایرانبا اشاره به نمایشگاه مجازی کتاب تهران و اهمیت آن برای اهالی نشر اظهار کرد: کرونا در کنار همه بدی هایی که به جامعه امروز بشر تحمیل نموده است، برای جامعه ما که دیر به تکنولوژی پیوند می خورد و از آن استفاده می نماید و همچنین خیلی دیر خود را با شرایط جدید وفق می دهد، نعمت هایی به همراه داشته است.

نمایشگاه مجازی کتاب با اقبال خوبی از سوی مردم روبه رو می گردد

او درباره جلسات و نشست هایی که اکنون به صورت وبینار برگزار می گردد مطرح نمود: شاید بیشتر از یک دهه از وجود این نرم افزارها می گذرد ولی در طول سال های مختلف وقتی جلسه ای در تهران برگزار می شد، همه مدیران یا کارشناسان باید از سراسر کشور به تهران می آمدند و هزینه های زیادی بابت رفت و آمد پرداخت می شد، کرونا به ما یادآوری کرد که چنین امکاناتی وجود دارد و می توان از آن ها استفاده کرد.

فلاح اضافه کرد: اکنون شاد هستیم از این رو که بازده و بازخورد این جلسات بالا رفته است؛ زیرا حاشیه های کمتری به همراه داشته و افراد به راحتی طرح خود را در قالب این وبینارها ارائه می نمایند؛ حتی آموزش و پرورش هم در این زمینه وارد شده است و آموزش های فضای مجازی به شکل گسترده در حال اجرا است.

وی همچنین درباره اهمیت فضای مجازی در حوزه فرهنگ نیز شرح داد: کرونا به ما یادآوری کرد که از این فضا می توانیم به شکل بهتر و مناسب تری برای توسعه کارهای فرهنگی خود استفاده کنیم؛ بازار مصرف کالاهای فرهنگی در فضای مجازی است و امروز سطح مبادله این کالاها پیشی گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید به فضای مجازی و اهمیت و صندلی آن بیش از پیش اهمیت داده گردد گفت: نهادهای فرهنگی فعالیت های خود را به عرصه فضای مجازی نمی آورند در حالی که جهان، فضای مجازی را به عنوان یک ظرفیت واقعی فرهنگی پذیرفته است و نباید از آن غفلت گردد؛ افرادی که می خواهند به فرهنگ کشور آسیب برسانند از این فضا به خوبی استفاده می نمایند.

او تاکید نمود: ما در زمینه فراوری محتوا، فراوری محتوای ارزشی و همچنین فراوریات فرهنگی فاخر در فضای مجازی ضعف های زیادی داریم در حالی که شاهد بودیم اولین کنسرت موسیقی در فضای مجازی با استقبال خوبی از سوی مردم روبه رو شد یا اولین تله تئاترها در فضای مجازی به زودی برگزار می گردد که تجربه های بسیار خوبی به شمار می آیند. بعضی از این طرح ها و برنامه ها با بیش از 50 هزار بازدیدنماینده همراه بود در حالی که هیچ سالنی چنین ظرفیتی ندارد.

وی با طرح این موضوع که فضای مجازی امکان جدیدی است که هرچه بیشتر از آن استفاده کنیم امکان توسعه در عرصه فرهنگی بیشتر برای ما فراهم می گردد مطرح نمود: سایت های خرید و فروش کتاب اکنون با استقبال خوبی از سوی مردم روبه رو شده است و قطعاً نمایشگاه مجازی کتاب نیز با اقبال خوبی روبرو می گردد زیرا ظرفیت های بسیار خوبی را در دل خود جای داده است.

فرشید فلاح در سرانجام گفت: برای حضور نمایشگا ه های فرهنگی در فضای مجازی بسیار علاقه مند و مشتاق هستم و امیدوارم که نمایشگاه مجازی کتاب تهران بتواند در اولین تجربه خود پیروز باشد؛ همچنین برگزاری کارگا ه های تخصصی نویسندگی، تصویرسازی و فراوری کتاب را نیز در کنار برنامه های خود داشته باشد زیرا امروز جامعه به شدت نیازمند پر کردن خلأهای موجود در حوزه آموزش این دوره ها است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1410

به "نمایشگاه مجازی کتاب با اقبال خوبی از سوی مردم روبه رو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب با اقبال خوبی از سوی مردم روبه رو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید