مک کین خواهان شرح پنتاگون در مورد گشت زنی ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی شد

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا از پنتاگون خواست تا به صورت علنی و آشکار انگیزه های قانونی از گشت زنی ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر چینی در دریای چین جنوبی را شرح دهد.

مک کین خواهان شرح پنتاگون در مورد گشت زنی ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان مک کین رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در حالی خواهان شرح علنی پنتاگون در مورد عملیات گشت زنی در دریای چین جنوبی شده است که ناوشکن لاسن ماه گذشته در 12 مایلی جزایر مصنوعی چین در این منطقه اقدام به گشت زنی نموده و این اقدام با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

به اعتقاد کارشناسان نظامی این اقدام آمریکا نه تنها نمی تواند حاکمیت ارضی چین در منطقه را به چالش بکشد بلکه موجب تشدید تحرکات پکن برای دفاع از حاکمیت ارضی خود خواهد شد.

مک کین در نامه ای برای اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تاکید نموده است: این مساله مهم است که هیچ سوء تفاهمی در مورد اهداف آمریکا وجود نداشته باشد. من معتقدم این مساله مهم است که وزارت دفاع آمریکا به طور شفاف انگیزه های قانونی خود از این عملیات یا هر عملیات دیگری در آینده را اعلام نماید.

آمریکا بارها اعلام نموده است که به این گونه عملیات ها بر اساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد. اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای چین جنوبی ، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهوری دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای چین جنوبی دست یابند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 638

به "مک کین خواهان شرح پنتاگون در مورد گشت زنی ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک کین خواهان شرح پنتاگون در مورد گشت زنی ناو آمریکایی در دریای چین جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید