ملاقات مجازی بایدن و شی جینپینگ نقطه عطفی برای بهبود روابط دو خواهد بود

به گزارش تایمر سرگرمی، مقام های کاخ سفید ضمن برنامه ریزی برای ملاقات مجازی بین روسای جمهوری آمریکا و چین امیدوارند که به دنیا نشان دهند واشنگتن می تواند مسئول مدیریت روابط بین دو کشور باشد.

ملاقات مجازی بایدن و شی جینپینگ نقطه عطفی برای بهبود روابط دو خواهد بود

تبادلات رقابتی با چین در اوایل ریاست جمهوری جو بایدن باعث نگرانی متحدان آمریکا شد و مقام های این کشور بر این باورند که همکاری مستقیم با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برترین راه برای اجتناب از درگیری بین دو کشور است.

با توجه به مساله همه گیری کرونا و محدودیت های اعمال شده که باعث می گردد رئیس جمهوری چین نتواند به سفر برود، ملاقات بین او و بایدن به صورت مجازی خواهد بود و این مساله در دست آنالیز است.

بایدن قرار است در نشست های گروه 20 در رم و اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو حضور یابد اما رئیس جمهوری چین در هیچکدام از این دو نشست حضوری شرکت نمی کند.

یکی از مقام های ارشد دولت آمریکا گفته است: ما هنوز در حال آنالیز جزئیات برای برگزاری این نشست مجازی هستیم و هنوز نمی توانیم درباره آن مطالب زیادی بگوییم.

منابع آشنا به این برنامه ها بدون ذکر نامشان گفتند، این ملاقات باید یک نتیجه جدی و بزرگ داشته باشد و امیدواریم که بتواند باعث ثبات روابط بین دو کشور گردد.

دو طرف در گفتگوهایی که در ماه جاری میلادی در سوئیس برگزار گردید، توافق کردند تا در انتها امسال میلادی نشستی مجازی داشته باشند.

سوزان تورنتون، یکی از مقام های ارشد سابق در وزارت خارجه آمریکا گفت: این نشست می تواند به احیای خلا روابط بین دو کشور یاری کند. البته می دانیم که این گفتگوها نتیجه خاصی ندارند اما از بدتر شدن اوضاع جلوگیری می نمایند.

دیوید اوسالیوان، سفیر سابق اتحادیه اروپا در واشنگتن نیز گفت، متحدان اروپایی نگران مدیریت صحیح روابط بین واشنگتن و پکن هستند چون دو کشور اکنون و به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ روابط متشنجی داشتند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1843

به "ملاقات مجازی بایدن و شی جینپینگ نقطه عطفی برای بهبود روابط دو خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات مجازی بایدن و شی جینپینگ نقطه عطفی برای بهبود روابط دو خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید