مهر تایید سازمان ملی استاندارد بر کیفیت بنزبن

به گزارش تایمر سرگرمی، مرندی مقدم گفت: براساس نمونه برداری و آزمایش های صورت گرفته توسط سازمان ملی استاندارد، مقدار گوگرد در بنزین تهران 24.9 بوده که از نظر ما مجاز تلقی می گردد.

مهر تایید سازمان ملی استاندارد بر کیفیت بنزبن

به گزارش به نقل از وزارت نفت، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، امروز به موضوع کیفیت بنزین اشاره نمود و گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می تواند روی کیفیت هوا نظر دهد، اما از اساس وظیفه تشخیص کیفیت آلاینده های سوخت به عهده سازمان ملی استاندارد است.

او با اشاره به اینکه در گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره میزان گوگرد در بنزین تناقض های آشکاری وجود دارد، گفت: براساس نمونه برداری و آزمایش های اجرا شده توسط سازمان ملی استاندارد، مقدار گوگرد در بنزین تهران 24.9 بوده که از نظر ما مجاز تلقی می گردد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران توضیح داد: میزان گوگرد در بنزین توزیعی تهران در سال 93 به 50 ppm (جز در میلیون)، سال 94 به 42 ppm، سال 95 به 32 ppm، سال 96 به دلیل مسائل پالایشگاه شازند به 69 ppm - البته مسائل آن به کلی برطرف شد - و پارسال به 34 ppm کاهش یافت.

مرندی مقدم عنوان نمود: استاندارد پیشین بنزین در موضوع آلاینده ها مربوط به سال 87 بود که حد مجاز گوگرد در آن 300 میلی گرم در لیتر در نظر گرفته شده بود، اما در استاندارد جدید به 50 میلی گرم در لیتر بهبود یافت، همچنین حد مجاز سرب در بنزین به صفر رسیده و حد مجاز آروماتیک ها در استاندارد جدید، 35 میلی گرم در لیتر در نظر گرفته شده و حد مجاز بنزن نیز به یک ppm کاهش یافته است.

بهبود وضع کیفی خودروها لازمه کاهش آلایندگی است

او گفت: فقط کاهش آلایندگی های بنزین نمی تواند به کاهش آلودگی هوا یاری کند، بلکه باید وضع کیفی خودروها نیز بهبود یابد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به میزان گوگرد در بنزین توزیعی کل کشور نیز اشاره نمود و اضافه کرد: میزان گوگرد در بنزین توزیعی کل کشور در سال 93 به 102.4، در سال 94 به 58، سال 95 به 48، سال 96 به 60 و پارسال به 47 ppm رسید.

مرندی مقدم با بیان اینکه آزمایشگاه های نمونه برداری از سوخت در تهران متعلق به سازمان ملی استاندارد و دیگری متعلق به پژوهشگاه صنعت نفت است، ادامه داد: در نامه ای که به شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ارسال کردیم خواستیم بازگو نمایند که نمونه های برداشت شده از بنزین تهران در کدام آزمایشگاه اندازه گیری شده است، نمونه برداری ها به چه روشی بوده و روش حمل و نتیجه آزمون را نیز مشخص نمایند.

بنزین گران نمی گردد/ حمله سایبری به تاسیسات نفتی دروغ است

او اضافه کرد: این شرکت در تهیه گزارش اخیر خود هیچ تعاملی با سازمان ملی استاندارد ایران نداشته و تناقض های آشکاری نیز در گزارش این نهاد وجود دارد، همچنین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مسئولیت تشخیص کیفیت هوا را دارد، اما اندازه گیری آلاینده های سوخت برعهده سازمان ملی استاندارد ایران است. این شرکت در تهیه گزارش اخیر خود باید با سازمان ملی استاندارد ایران هماهنگی های لازم را انجام می داد، زیرا گزارش اخیر، حساسیت های خاصی را در میان جامعه و مردم ایجاد نموده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه با کوشش های وزارت نفت زودتر از سال 1400 در کل کشور بنزین یورو 4 توزیع می گردد، توضیح داد: امروز همکاران ما در وزارت نفت نه تنها بنزین با کیفیت مناسب برای کشور تامین می نمایند، بلکه با کوشش های اجرا شده به صادرات بنزین نیز دست یافته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 386

به "مهر تایید سازمان ملی استاندارد بر کیفیت بنزبن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر تایید سازمان ملی استاندارد بر کیفیت بنزبن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید