حجم مبادلات تجاری ایران و یونان می تواند در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون اول رئیس جمهور گفت: حجم مبادلات مالی و تجاری میان ایران و یونان می تواند در مدت زمانی کوتاه افزایش پیدا کند.

حجم مبادلات تجاری ایران و یونان می تواند در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز(دوشنبه) پس از خاتمه مذاکرات مشترک هیئت های عالی رتبه ایران و یونان، در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر یونان، گفت: ایران و یونان با سابقه تاریخی و تمدن غنی که در شرق و غرب جهان دارند قادر هستند نقش سازنده ای در جلوگیری از خشونت و ایجاد صلح پایدار در جهان ایفا نمایند.

وی با اشاره به زمینه های تبادل نظر و مذاکرات اجرا شده میان دو هیئت، اعلام کرد: در این مذاکرات درباره روابط دو جانبه تبادل نظرهای سازنده ای انجام شد و زمینه های همکاری میان دو کشور در بخش های انرژی، حمل و نقل، کشتیرانی، گردشگری، حل مسائل بانکی و همکاری های علمی و فرهنگی مورد آنالیز نهاده شد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حجم مبادلات مالی و تجاری میان دو کشور می تواند در مدت زمانی کوتاه افزایش پیدا کند، توضیح داد: دو کشور می توانند در زمینه مبارزه با مسائل منطقه ای و تهدیدهایی که از جانب گروه های تروریستی و افراطی امنیت جهانی را به مخاطره انداخته اند، نقش مهمی ایفا نمایند.

جهانگیری اظهار امیدواری کرد که اسناد و یادداشت تفاهم همکاری که امروز میان دو کشور به امضا رسید بتواند تحولی جدی در ابعاد مختلف در روابط دو کشور ایجاد کند.

نخست وزیر یونان نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک، تبادل نظرهای اجرا شده میان دو هیئت را سازنده و مفید ارزیابی کرد و گفت: این تبادل نظرها می تواند زمینه جدیدی در توسعه روابط میان دو دولت و دو ملت با تاریخ و تمدن کهن ایجاد کند.

الکسیس سیپراس با اشاره به مشترکات فراوان میان ملت های دو کشور اضافه نمود: ایران و یونان از سابقه تاریخی هزاران ساله برخوردار هستند والبته همیشه با مسائل و چالش های مختلف نیز روبرو بوده اند.

وی اضافه نمود: ملت های ایران و یونان آموخته اند که باید برای استقلال و عزت خود مبارزه نمایند و مردم دو کشور در این جهت طولانی همیشه ارتباطی سازنده با یکدیگر داشته اند.

وی اعلام کرد: امروز پس از اتمام رکودی که در روابط دو کشور برقرار شده بود، فرصتی فراهم شده است که بتوانیم به سوی آینده گام برداریم و بر مبنای تاریخ غنی دو کشور روابط فی مابین را در تمامی حوزه ها تقویت کنیم.

نخست وزیر یونان با اشاره به امضای سند نقشه راه توسعه همکاری میان دو کشور اضافه نمود: براساس این نقشه راه می توانیم همکاری های تهران و آتن را در حوزه های مختلف از جمله در زمینه بانکی، انرژی، گردشگری، حمل و نقل، فرهنگ، کشاورزی و ساخت و ساز افزایش دهیم.

وی با اشاره به همراهی تعداد زیادی از تجار یونان در این سفر اعلام کرد: فعالان مالی یونان هم اکنون در حال رایزنی با شرکت های ایرانی هستند و راهکارهای استفاده از ظرفیت های دو کشور را مورد آنالیز قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه همکاری با جمهوری اسلامی ایران از ویژگی راهبردی برخوردار است، گفت: به نظر می رسد ایران نیز با این نظر موافقت داشته باشد؛ چرا که یونان می تواند دروازه ورود و پلی میان ایران و اروپا باشد.

نخست وزیر یونان همچنین با بیان اینکه در مذاکرات اجرا شده در مورد عوامل بی ثبات نماینده منطقه و مسئله سوریه و عراق نیز تبادل نظر شد، اعلام کرد: یونان کشوری است که از تحولات این منطقه تأثیر می پذیرد، چرا که هزاران پناهجوی سوری به سمت یونان حرکت کرد ه اند که بتوانند از این طریق وارد اروپا شوند.

وی با تاکید براینکه باید بتوانیم برای حل و فصل سیاسی مسائل منطقه و مبارزه با گروه تروریستی داعش نقش آفرینی کنیم، گفت: در این راستا نقش ایران بسیار حائز اهمیت است و ایران می تواند به حل و فصل این مسائل و ثبات بخشی در منطقه یاری کند.

27

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 923

به "حجم مبادلات تجاری ایران و یونان می تواند در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم مبادلات تجاری ایران و یونان می تواند در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید