مقامات آمریکایی پمپئو را به ترساندن شاهدان اوکراین گیت متهم کردند

به گزارش تایمر سرگرمی، سران 3 کمیته امور خارجه، کمیته نظارتی کنگره و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای وزیر امور خارجه این کشور را به ترساندن شاهدان رسوایی اوکراین گیت متهم کردند.

مقامات آمریکایی پمپئو را به ترساندن شاهدان اوکراین گیت متهم کردند

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری رویترز، الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجه؛ آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات؛ و الایجا کامینگز، رئیس کمیته نظارتی مجلس نمایندگان، با انتشار بیانیه ای مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور را به ترساندن شاهدان در رسوایی اوکراین گیت متهم کردند.

این در حالی است که پمپئو روز سه شنبه ضمن انتقاد از تحقیقات دموکرات ها درباره استیضاح ترامپ گفته است آن ها از تاکتیک های قلدرمآبانه استفاده می نمایند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این بیانیه گفته بود با درخواست دموکرات ها برای احضار 5 کارمند این وزارتخانه که در ماجرای اوکراین گیت درگیر بودند، مخالفت خواهد نمود.

سران سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند اگر گزارش ها درباره حضور پمپئو در جریان گفت وگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحت داشته باشد او در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان درباره استیضاح ترامپ، به عنوان شاهد حقیقت قلمداد خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است: هرگونه کوشش برای ارعاب شاهدان یا جلوگیری از گفت وگوی آن ها با کنگره از جمله کارکنان وزارت امور خارجه غیرقانونی است و برابر با شواهد کارشکنی در تحقیقات استیضاح خواهد بود. کمیته های مجلس نمایندگان به حفاظت از شاهدان در برابر آزار و اذیت و ارعاب متعهد هستند و انتظار تبعیت کامل شاهدان و وزارت امور خارجه را دارند.

پمپئو پیش تر در نامه ای به الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نوشته است: نسبت به ابعاد درخواست این کمیته که می توان آنرا کوششی برای ارعاب، زورگویی و رفتار نادرست نسبت به متخصصان برجسته وزارت خارجه دانست، نگران هستم.

وزیر خارجه آمریکا در این نامه همچنین نوشت: من چنین تاکتیکی را تحمل نخواهم کرد و از تمام ابزار هایی که در اختیار دارم برای جلوگیری و افشای هرگونه کوشش برای ارعاب متخصصانی که با افتخار برای راهنمایی و خدمت در کنار وزارت خارجه هستند، استفاده خواهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 409

به "مقامات آمریکایی پمپئو را به ترساندن شاهدان اوکراین گیت متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکایی پمپئو را به ترساندن شاهدان اوکراین گیت متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید