تور آفریقای جنوبی ارزان: مقاصدی که در آفریقای جنوبی نباید از دست دهید

به گزارش تایمر سرگرمی، بعضی زیبایی ها و جاذبه های مقاصد سفر در خود مقصد اصلی نیستند بلکه در فاصله یک تا چند ساعته از آن قرار دارند مانند آفریقای جنوبی. امپومالانگا، پورت الیزابت و لسوتو از مقاصدی هستند که باید به لیست خود اضافه کنید.

تور آفریقای جنوبی ارزان: مقاصدی که در آفریقای جنوبی نباید از دست دهید

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

گاهی در فاصله چند ساعته از مقصد اصلی سفر، مکان هایی وجود دارند که از مقصد اصلی زیباتر و دوست داشتنی تر هستند. این بار خبرنگاران به جواهرات آفریقای جنوبی، خارج از کیپ تاون می پردازد و توصیه می شود حتما آن ها را در فهرست سفر خود قرار دهید. از جمله دلایل رفتن به شهرهای آفریقایی وجود جهت هایکینگ در کوه تیبل، استراحت روی سواحل شن های سفید و منطقه ها معروف استلنبوش و فرانشهوک است. فعالیت هایی چون غواصی با کوسه ها، تماشای وال ها یا کلنی پنگوئن ها از جمله چیزهایی هستند که در یک روز می توانید انجام دهید. اما اگر به پایین قاره آفریقا سفر می کنید، با اضافه کردن مقاصد نزدیک به فهرست خود، تجربه های خوشایند بیشتری کسب کنید.

همواره می توانید برترین آفرهای تور آفریقای جنوبی را در خبرنگاران پیدا کنید. تنوع فروشنده ها و پکیج های تور عرضه شده، به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

امپومالانگا (Mpumalanga) و پارک ملی کروگر

اگر نمی توانید این نام را تلفظ کنید نگران نباشید. در زبان زولوئی معنای آن شرق یا مکانی که در آن خورشید طلوع می نماید است. این استان در شرق آفریقای جنوبی واقع شده است و منزلگاه بیشترین عجایب طبیعی کشور است. تقریبا نصف پارک ملی کروگر در این منطقه واقع شده است.

چطور به آنجا برویم؟

هواپیمایی آفریقای جنوبی به یاری شرکت هواپیمایی ایرلینک (Airlink) پروازهای بدون توقف (حدود 2 ساعت) را بین کیپ تاون و شهرهایی چون نلسپرویت و هودسپرویت انجام می دهد. (در واقع فرودگاه هودسپرویت خارج از امپومالانگا واقع شده است اما تقریبا تا جاذبه های اصلی چون دره Blyde یک ساعت با اتومبیل راه است). بعضی اقامتگاه ها و تورهای آفریقای جنوبی فرودگاه های مخصوص خود (airstrips) را دارند.

کجا مستقر شویم؟

اگر می خواهید یک جای لوکس را انتخاب کنید پیشنهاد ما اقامتگاه Singita Lebombo، در پارک ملی کروگر است. این اقامتگاه با پنجره های سقف تا کفش، مساحتی حدود 133546261 مترمربع از بیشه زارهای آفریقایی را به خود اختصاص داده است. هزینه اتاق ها از شبی 2000 دلار آغاز می شود و شامل غذا، نوشیدنی، پیاده روی های روزانه و سافاری است.

اگر می خواهید هزینه کمتری صرف هتل کنید umVangati House انتخاب مناسبی است؛ یک هتل کوچک نزدیک Blyde River Canyon که چشم انداز ای نفسگیر و بی نظیر از کوهستان را دارد. هزینه اتاق ها از شبی 220 دلار آغاز می شود.

چه تفریحی انجام دهیم؟

بیشتر مسافران این مقصد بی میزان زیبا تمایل دارند تا با سافاری آغاز نمایند. البته که در پارک روگر سافاری قابل دسترس است اما سافاری Big Five (حیوانات شامل شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و گاومیش آفریقایی) در اتراق گاه های کوچک تر نیز وجود دارد که به علاقه مندان اجازه می دهد تا آفرودسواری نمایند.

دره Blyde River Canyon یکی از بزرگ ترین دره های جهان است که در امتداد جهت Panorama، یکی از خوش چشم انداز ترین جهتهای رانندگی آفریقای جنوبی، از جهتی پرپیچ وخم عبور می نماید. سفر خود را با رانندگی به غارهای Sudwala آغاز کنید و سفرتان را به Long Tom Pass منزلگاه کوه های مه آلود ادامه دهید. سر راهتان در کنار جاذبه گردشگری Bourkes Luck Potholes توقف کنید. این مکان به وسیله فرسایش آبی به وجود آمده و مملو از صخره های بزرگی است که از آن ها آب سرازیر است. از میان صخره ها و آبشارها عبور کنید و به میان چمنزارهای آفریقایی بروید و به ستایش چشم انداز کوهستانی و منطقه Lowveld زیر Gods Window بپردازید. سفر را تا انتهای دره Blyde به انتها برسانید. البته زمانی را برای نشستن و لذت بردن در آنجا اختصاص دهید. در این دره می توانید فعالیت هایی چون هایکینگ، رفتینگ و قایق سواری بر سد Blyderiverpoort نیز انجام دهید. بعلاوه در جاهای دیگر دره می توانید به اسب سواری، بالن سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری و دره نوردی (یا یه قول محلی ها kloofing) بپردازید. اگر به ماهیگیری (fly-fishing) علاقه مند هستید در شهر کوچک دولستروم هرگز حوصله تان سر نمی رود. این شهر که به ماهیگیری معروف است در نزدیکی چنتماشا سد و رودخانه پر از ماهی واقع شده است.

شهر بابرتون (Barberton) منزلگاه معدن Sheba است و قدمتش به دوران تب طلا و دهه 1880 بازمی شود. در خارج از شهر منطقه محافظت شده بابرتون (Barberton Nature Reserve) و Barberton Geotail واقع شده است که در آن ها می توانید بعضی از قدیمی ترین صخره های جهان و کوه های Makhonjwa را ببینید.

پورت الیزابت (Port Elizabeth)

پورت الیزابت واقع در ساحل جنوبی آفریقای جنوبی، بین دوربان و کیپ تاون، دارای سواحل زیبای بسیاری است. اما برای دوست داران هنر، موسیقی و حیات وحش نیز تفریح های بسیاری در این شهر وجود دارد.

چطور به آنجا برویم؟

تور آفریقای جنوبی کم دردسرترین راه برای رفتن به این مقصد است اما هواپیمایی هایی چون British Airline (با مسافت یک ساعت و ده دقیقه)، کولولا و مانگو نیز به آفریقای جنوبی پرواز دارند.

کجا مستقر شویم؟

هتل Protea Hotel Port Elizabeth Marine واقع در ساحل، دارای چشم انداز خلیج Algoa است. این هتل جزو هتل های درجه یک است بنابراین هزینه های اتاق ها از شبی 115 دلار آغاز می شود.

چه تفریحاتی انجام دهیم؟

ممکن است بعضی بگویند پورت الیزابت شهری خوش آتیه و روبه پیشرفت است ولی در واقع این شهر همواره بوده اما تحت شعاع همسایه معروفش، کیپ تاون قرار داشته است.

پورت الیزابت واقع در خلیج Algoa، به خاطر سواحلش معروف است. دو تا از برترین ساحل ها، ساحل هاموود (Humwood Beach) و ساحل هابی (Hobie Beach) است که دارای پرچم آبی هستند. این یعنی امنیت بالا، و استانداردهای محیطی. بعلاوه پارک اسکیت ساحل کینگز (Kings Beach Skate Park) و منطقه محافظت شده آٰرامش بخش کیپ ریسایف (Cape Recife Nature Reserve) (هنگام ورود باید میزان کمی هزینه بپردازید) نیز وجود دارند. یک بعدازظهر آرامش بخش را در خلیج ساردینیا (Sardinia Bay) با سواحل شنی و سنگی بگذرانید و اگر اوضاع امواج خوب بود می توانید به موج سواری بروید.

بخش مرکزی نیز به خاطر گالری هایش مانند گالری GFI و ArtEC و موزه هنری نلسون ماندلا (Nelson Mandela Metropolitan Art Museum). ساختمان The Athenaeum یک میراث ملی و مرکز اجتماعاتی است که در آن تئاتر و نمایشگاه های مختلف برگزار می نمایند.

پناهگاه های حیات وحش مجاور، مانند Lalibela، Addo Elephant Park و Amakhala فرصت هایی را برای تماشا شیرها، فیل ها و پلنگ ها فراهم می نماید. نکته مهم این است که این منطقه عاری از مالاریا است.

لسوتو (Lesotho)

مسافران آمریکایی، انگلیسی و کانادایی برای رفتن به این کشور کوچک در آفریقای جنوبی احتیاج به ویزا ندارند.

چطور به آنجا برویم؟

علاوه بر تور آفریقای جنوبی، برتیش ایرویز پروازهای دو ساعته بین کیپ تاون و دوربان دارد. هواپیمایی مانگو نیز به آفریقای جنوبی پرواز دارد. درست است که دوربان در آفریقای جنوبی واقع شده است اما از آنجا تا لسوتو با اتومبیل سه ساعت راه است.

کجا مستقر شویم؟

رانداول های سنتی (Rondavel) یا خانه های دایره ای آفریقایی، برترین جا برای ماندن در لسوتو هستند چراکه شما هتل های لوکسی چون Hilton و Hyatt را در بالای کوه ها نمی توانید بیابید. هر رانداول در اقامتگاه Sani Mountain حمام و آشپزخانه جدا دارد. هر اتاق شبی 140 دلار است و اتاق هایی که مشترک هستند هزینه کمتری دارند.

چه تفریحاتی انجام دهیم؟

سفر خود را با رفتن از دوربان به پارک ملی Malotu Drakensberg آغاز کنید. می توانید چند روزی را در این مکان استراحت کنید یا اینکه به فعالیت هایی چون دوچرخه سواری یا هایکینگ به بالای کوه Giants Castle، به زیستگاه مرغ استخوان خوار(که در معرض خطر انقراض است) و دال دماغه (که در فهرست گونه های در معرض خطر است) بپردازید. بعلاوه می توانید مجموعه بزرگی از غارها و نقاشی های روی سنگ ها را که آثار مردمان قبیله بوشمن هستند در صحرای بزرگ آفریقا ببینید.

سپس از گردنه Sani Pass عبور کنید و از مرزهای لسوتو بگذرید. می توانید برای صرف یک نوشیدنی یا استراحت به اقامتگاه Sani Mountain بروید و شب را در آن جا بمانید. خیلی در وسایل افراط نکنید زیرا عبور از پیچ و خم ها و بالا رفتن مستلزم تمام توجه شما است. ماشین های 4×4 برای عبور از این جهتها ضروری هستند. اگر هنوز می خواهید جاهای بیشتری از این کشور را کشف کنید راه خود را به سمت پایین پارک ملی Sehlabathebe ادامه دهید. پیش از رهسپار شدن هوا را آنالیز کنید زیرا اغلب مه و برف شرایط را برای رانندگی سخت می نمایند.

علاوه برچنین تفریحاتی می توانید به اسب سواری (این منطقه به اسبچه های Basuto مغروف است) و هایکینگ بپردازید. شرق لسوتو دارای یک مرکز هنرهای دستی است که آثار مردمان سوتو را به نمایش می گذارد. زمانی در این منطقه دایناسورها رفت وآمد داشتند و هنوز هم رد پاهایشان را در بعضی جاها می توانید مشاهده کنید. حتی نام یک دایناسور را به نام لزوتوسور (Lesothosaurus) از روی نام این منطقه انتخاب نموده اند که به معنای مارمولک اهل لسوتو است.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1918

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: مقاصدی که در آفریقای جنوبی نباید از دست دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: مقاصدی که در آفریقای جنوبی نباید از دست دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید