مخالفت طالبان با طرح اشرف غنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در افغانستان

به گزارش تایمر سرگرمی، سخنگوی طالبان با اظهار اینکه انتخابات دو دهه گذشته افغانستان برای فریب مردم بوده، با طرح رئیس جمهور افغانستان برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد.

مخالفت طالبان با طرح اشرف غنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش ها درباره طرح رئیس جمهور افغانستان جهت برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور گفت که طالبان با توجه به تجربه های گذشته، در این فرایند شریک نخواهد شد.

مجاهد به رادیو آزادی گفت: نتایج انتخابات که 20 سال گذشته راه اندازی شدند را دیده ایم؛ ما هیچگاه راه هایی را پیش نمی گیریم که از طریق رشوه و تبلیغات بخاطر فریب مردم به پیش رفته و نتیجه آن نیز ناکام باشد.

سخنگوی طالبان همچنین شرح داد که توافق نهایی درباره ساختار نظام آینده در چارچوپ قوانین اسلامی باید در مذاکرات بین الافغانی قطر صورت گیرد.

این در حالی است که مقامات ارشد دولت افغانستان به رویترز گفتند که اشرف غنی در مخالفت با طرح واشنگتن برای جایگزینی دولتش با یک دولت موقت مشارکتی، طرح صلح خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در نشست استانبول ارائه خواهد کرد.

براساس این گزارش، کابل طرح برگزاری انتخابات در 6 ماه آینده را در صورت پذیرش آتش بس توسط طالبان، ارائه می کند.

مقامات دولت افغانستان همچنین می گویند که به عنوان بخشی از طرح پیشنهادی اشرف غنی، از سازمان ملل درخواست می شود تا فرایند انتخابات را از نزدیک نظارت کند تا اطمینان همه طرف ها درباره شفافیت و صحت آن حاصل شده و نتیجه آن مورد پذیرش همه قرار بگیرد.

گزارش ها حاکی از آن است که طرف صلح دولت افغانستان تا به امروز با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و نیز توسط حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان با مقامات هندی در جریان گذاشته شده است.

دولت افغانستان و یا وزارت خارجه هند هنوز بطور رسمی واکنشی به این گزارش نشان نداده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1524

به "مخالفت طالبان با طرح اشرف غنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت طالبان با طرح اشرف غنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید