مادر باردار مجوز اخلاقی و شرعی خوددرمانی ندارد

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادر باردار از لحاظ اخلاقی و شرعی اجازه ندارد خوددرمانی کند زیرا حامل یک نفر دیگر است.

مادر باردار مجوز اخلاقی و شرعی خوددرمانی ندارد

نفیسه ثقفی در نشست خبری واکسیناسیون کرونا در مادران باردار که امروز در مرکز بهداشت شماره 2 مشهد برگزار گردید، با اشاره به اینکه وظیفه زنان است که نسل بشر را تداوم ببخشند، در مورد صندلی زنان باردار اظهار کرد: هنگامی که زنی حامله شده و اقدام به فرزندآوری می نماید، انتظار نمی رود که دچار عارضه گردد و اتفاقی برای او رخ دهد .زن باردار در حقیقت 2 نفر است؛ برای همین مراقبت از این 2 نفر اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه خانواده ها از حامله شدن در زمان کرونا می ترسند، گفت: حامله شدن باعث افزایش مقدار ابتلا به کرونا نمی گردد اما اگر خانم باردار کرونا بگیرد، ممکن است بیماری در او شدت بیشتری داشته باشد؛ مخصوصا اگر وی دچار بیماری زمینه ای هم باشد.

رئیس گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اسم کرد: اگر خانمی می خواهد حامله گردد، بهتر است قبل از بارداری واکسیناسیون را انجام دهد تا اولا مبتلا به کرونا نگردد و دوما اگر مبتلا شد، ابتلای او خفیف باشد.

ثقفی ادامه داد: افرادی که حامله هستند و واکسن می زنند، باید مراقب خود باشند زیرا ایمنی صددرصد پس از واکسیناسیون شکل نمی گیرد اما واکسیناسیون بسیار مفید است و اگر افراد بعد از تزریق به کرونا مبتلا شوند، بیماری آنان خفیف خواهد بود. آنفلوآنزا هم سال هاست که شیوع دارد و ریشه کن نشده اما واکسیناسیون آن هر سال در حال اجرا است.

وی با بیان بعضی توصیه ها به زنان باردار در دوران کرونا گفت: فاصله صورت به صورت و کمتر از 2 متر و بدون ماسک می تواند برای این دسته از بانوان خطرناک باشد. حضور در مجامع عمومی هم برای زن باردار خطرناک است. زنان باردار اگر علامتی از بیماری مشاهده کردند چون علایم مشترک و نوظهور است، حتما با سامانه های وزارت بهداشت مانند 4030 ارتباط برقرار نموده و در صورت احتیاج به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

رئیس گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خوددرمانی در بسیاری از بیماران فوت شده از کرونا مشاهده شده چون این افراد بسیار دیر به پزشک مراجعه کردند، اسم کرد: اعضا و جوارح ما در پیشگاه خداوند و در مورد آسیبی که به آن می زنیم از ما بازخواست خواهند کرد؛ چه رسد به نوزادی که قرار است به جهان بیاید و ممکن است جهان را تکان بدهد. ما باید از نوزادان حفاظت کنیم.

ثقفی درخصوص نگرانی بعضی زنان باردار از مراجعه به بیمارستان به دلیل افزایش امکان ابتلا به کرونا گفت: در بیمارستان بخش مراجعه و نگهداری از زنان باردار سالم از بخش کرونا و مشکوک به کرونا مجزاست. بعلاوه زایشگاه محل بستری و اتاق عمل زنان باردار سالم جدا از بخش کووید است.

وی توضیح داد: در بارداری های خودخواسته توصیه شده 2 دوز واکسن ترجیحا قبل از بارداری تزریق گردد.

رئیس گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد انتقال کرونا از مادر به نوزاد گفت: موردی از انتقال این بیماری به وسیله مادر به نوزاد تا به امروز گزارش نشده و احتمال آن کمتر از 2 درصد ممکن است باشد. انتقال معمولا بعد زایمان و به دلیل محیط آلوده، کادر درمان ناقل و... است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1785

به "مادر باردار مجوز اخلاقی و شرعی خوددرمانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر باردار مجوز اخلاقی و شرعی خوددرمانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید