لیبی، سفر وزیران خارجه 4 کشور اروپایی به طرابلس

به گزارش تایمر سرگرمی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفر وزیران خارجه چهار کشور اروپایی به طرابلس اطلاع داد.

لیبی، سفر وزیران خارجه 4 کشور اروپایی به طرابلس

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لیبی، دولت وفاق ملی لیبی از تصمیم وزیران خارجه ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه برای سفر به طرابلس در هفتم ژانویه آینده اطلاع داد.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای اعلام نمود که محمد سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی با جوزب بورل مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات لیبی و حمله خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور به طرابلس گفت وگو نموده است.

این مسئول اروپایی گفت که وزیران خارجه ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان برای ملاقات با فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق لیبی و بعضی دیگر از مسئولان این دولت به طرابلس سفر خواهند کرد.

از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را به عهده دارد، مورد حمایت بعضی طرف های منطقه ای و بین المللی از جمله مصر و امارات است. وی طی چند ماه گذشته بارها کوشش نموده است به وسیله لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تا به امروز نتیجه ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین المللی قرار گرفته، تحت ریاست فائز السراج عمل نموده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله نموده اند. ترکیه و قطر نیز از دولت فائز السراج حمایت می نمایند.

رجب طیب اردوغان و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر گذشته دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

رئیس جمهوری ترکیه در تاریخ 10 دسامبر اعلام نمود که در صورت درخواست دولت وفاق ملی لیبی، ترکیه آماده اعزام نظامیان به لیبی برای حمایت از این دولت است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 610

به "لیبی، سفر وزیران خارجه 4 کشور اروپایی به طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، سفر وزیران خارجه 4 کشور اروپایی به طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید