فعال سازی ظرفیت های خالی فراوری داخل برای جهش فراوری

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر صمت گفت: یکی از شاخص های اصلی جهش فراوری، تأمین اقلام کالایی از محل فراوریات داخلی است که به همین دلیل برنامه ریزی لازم با اولویت فعال سازی ظرفیت های خالی واحد ها در دستور کار است.

فعال سازی ظرفیت های خالی فراوری داخل برای جهش فراوری

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه، با اشاره به بخشی از اقدامات اجرا شده در تأمین مناسب کالا های اساسی و مایحتاج ضروری مردم در طول سال گذشته و تمهیدات اتخاذ شده برای امسال گفت: بدون تردید عملکرد مثبت بخش بازرگانی وزارت صمت در این مدت و در حفظ آرامش بازار کاملاً مشهود است.

رحمانی با قدردانی از زحمات بخش های مختلف حوزه بازرگانی وزارتخانه اضافه نمود: اقدامات مناسب این حوزه در ایام کرونا کاملاً ملموس بوده و خوشبختانه کمترین دغدغه ممکن بابت تأمین ارزاق عمومی در سطح کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: انتظار می رود با همراهی سایر دستگاه های مرتبط، فرایند موجود در تأمین مایحتاج ضروری و کالا های اساسی مورد احتیاج مردم تداوم یابد.

رحمانی با تشکر ویژه از همکاران بخش بازرگانی وزارتخانه و حوزه اصناف، گفت: هم اکنون حدود 100 هزار واحد نانوایی در سطح کشور فعال هستند که در ایام کرونا و ایام عید حتی یک مورد تعطیلی در این حوزه در کشور نداشتیم و خوشبختانه حتی یک مورد شکایت در این خصوص دریافت نکردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: یکی از مهم ترین علل حفظ آرامش بازار، وجود ذخایر کالایی مناسب در سطح کشور بوده که به موقع فرایند توزیع و عرضه آن ها در سطح بازار عملیاتی شده و هم اکنون نیز با تدابیر اتخاذ شده در تأمین کالا های اساسی هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و وفور کالا وجود دارد.

رحمانی در ادامه گفت: یکی از شاخص های اصلی جهش فراوری، تأمین اقلام کالایی از محل فراوریات داخلی است که به همین دلیل برنامه ریزی لازم با اولویت فعال سازی ظرفیت های خالی واحد ها در دستور کار است.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم به صورت حداکثری احتیاج بازار 80 میلیونی کشور را در سال 99 تأمین کنیم، اولویت را روی فراوریات داخلی گذاشته ایم و مسلماً با تحقق این هدف و با ارتقای کیفیت فراوریات، حتی می توانیم ظرفیت های جدید صادراتی برای کشور ایجاد کنیم.

وزیر صمت با اشاره به ظرفیت عظیم صنوف فراوریی در تأمین بازار داخلی و اشتغال زایی در سطح کشور گفت: توسعه زیرساخت ها، بازسازی و نوسازی صنوف فراوریی و توسعه شهرک های اختصاصی صنوف فراوریی، امسال با جدیت دنبال خواهد شد، چراکه صنوف فراوریی با تسهیلات کمتر و در مواردی با بازدهی بیشتر در عرصه فراوری و صادرات می توانند به توسعه مالی کشور بیش از پیش یاری نمایند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 988

به "فعال سازی ظرفیت های خالی فراوری داخل برای جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال سازی ظرفیت های خالی فراوری داخل برای جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید