فعالیت 60 مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی از فعالیت 60 مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی در استان خبر داد.

فعالیت 60 مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی

صباغ زاده رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: در حال حاضر 60 مرکز در بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی در استان فعالیت دارند که در 5 ماهه نخست امسال هزار و 200 بازدید از سوی دامپزشکی از این مراکز اجرا شده است.

او افزود: این مراکز در زمینه درمان دام های سبک و سنگین، واکسیناسیون دام ها و طیور، صدور گواهی های بهداشتی و پلاک کوبی جهت حمل دام فعالیت دارند.

صباغ زاده ادامه داد: مراکز بخش خصوصی شامل بیمارستان دامپزشکی، درمانگاه، مرکز مایه کوبی، داروخانه و آزمایشگاه است.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراجعات اجرا شده به این مراکز در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است شرح داد: هدف از فعالیت این مراکز خدمت رسانی به دامداران و مرغداران استان در حوزه شناسایی و پیشگیری از بیماری است.

او با بیان اینکه مراکز بخش خصوصی در حوزه دارو و درمان دام و طیور از سوی دامپزشکی رصد و پایش می شوند نام کرد: این مراکز از طریق دامپزشکی از نظر تأمین دارو و واکسن ها در چرخه توزیع، نظارت بر دارو و واکسن ها از نظر تاریخ تولید و انقضاء و نگهداری در زنجیره سرد مناسب پایش می شوند.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1755

به "فعالیت 60 مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 60 مرکز بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید