ظروف سفالی دوره اشکانی در شهرستان ابهر کشف شد

به گزارش تایمر سرگرمی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، حسنعلی فضلی شنبه 14 فروردین ماه 1400 اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، کارشناسان حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی شهرستان به روستای شریف آباد اعزام شدند و مأموران در بازرسی از منزل فرد مذکور پیروز شدند، دو کوزه سفالی تاریخی را کشف نمایند.

ظروف سفالی دوره اشکانی در شهرستان ابهر کشف شد

فضلی نقش اعضای دوستداران میراث فرهنگی را در این عملیات حائز اهمیت دانست و اضافه نمود: پس از آنالیز های اولیه تعیین شد که سفال ها متعلق به دوره اشکانی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، متذکر شد: یکی از مهم ترین دغدغه ها در مورد آثار باستانی هر کشور، حفاظت و نگهداری اصولی از آنها در برابر فرسایش گسترده در گذر زمان و شرایط جوی است که در این راستا انجام مطالعات گسترده و اقدامات مرمتی بسیار لازم است که به همین منظور یگان حفاظت میراث فرهنگی با همراهی و همکاری عموم مردم به ثبت شرایط اثر و اعلام تغییرات فرسایشی آنها اعم از محوطه، تپه ها، بناها، پل ها و ... می پردازد.

او گفت: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با همکاری سازمان های مردم نهاد، میراث بانان افتخاری و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه روزی از بناهای تاریخی و محوطه های باستانی این استان مراقبت و محافظت می نمایند.

فضلی گفت: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییرات و فرسایش در آثار استان، مراتب را با تماس شماره 09662، مرکز پیغام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به صورت مشارکت اجتماعی و دوستدار میراث فرهنگی، اطلاع دهند.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1549

به "ظروف سفالی دوره اشکانی در شهرستان ابهر کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظروف سفالی دوره اشکانی در شهرستان ابهر کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید