استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای 266 هزار توریست بود

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان همدان گفت: حدود 266 هزار توریست در تعطیلات نوروز سال جاری به منظور بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی، توریستی و طبیعی منطقه به این استان سفر کردند.

استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای 266 هزار توریست بود

ایرنا: علی خاکسار روز یکشنبه گفت: 218 هزار و 676 نفر از جهانگردان نوروزی استان همدان از مراکز تفریحی و توریستی و 47 هزار و 100 جهانگرد نیز از جاذبه های تاریخی و فرهنگی استان دیدن کردند.

وی گفت: همچنین 12 هزار و 500 نفر از مسافران و جهانگردان نوروزی استان همدان در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار تخت اقامتی در استان همدان وجود دارد، گفت: در تعطیلات نوروز 6 هزار و 365 نفر در هتل ها و یک هزار و 532 نفر در اقامتگاه های بوم گردی و چهار هزار و 833 نفر نیز در سایر اقامتگاه های مجاز استان همدان اقامت کردند.

معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان همدان اضافه نمود: در تعطیلات نوروز سال جاری یک هزار و 111 مورد بازدید نظارتی نیز از تأسیسات جهانگردی استان به منظور خدمات رسانی بهتر به مسافران و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارشناسان مربوطه اجرا شده است.

استان همدان با یک هزار و 800 اثر تاریخی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی و شناخته می گردد.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید جهانگردان داخلی و خارجی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه جهانگردان این استان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1559

به "استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای 266 هزار توریست بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان همدان در تعطیلات نوروزی پذیرای 266 هزار توریست بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید