جاهای دیدنی شهر هوشی مین ویتنام

به گزارش تایمر سرگرمی، شهر هوشی مین که قبلا با نام سایگون شناخته می شد، بزرگترین شهر ویتنام و ترکیبی از موارد قدیمی و نو است. به اسم مثال، بازدید نمایندگان این شهر می توانند بازارهای خرید زیبا و هم بازارهای خرید سنتی و قدیمی را در آن پیدا نمایند که صنایع دستی و غذاهای خیابانی به فروش می رسد. بعلاوه شهر هوشی مین میزبان تعداد زیادی از معابد و پاگوداهاست.

جاهای دیدنی شهر هوشی مین ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

در این شهر می توانید مکان های تاریخی زیادی همچون تونل Cu Chi را پیدا کنید که به وسیله چریک ها مورد استفاده قرار می گرفت و در ناحیه روستایی و دور از مرکز شهر قرار گرفته است.

در این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند مورد از جاذبه های جهانگردی این شهر را مرور کنیم.

  1. بازار Binh Tay:

این بازار هم همچون بازار Ben Thanh، وسایل کوچک متعددی همچون محصولات تازه و صنایع دستی افراد محلی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

این بازار در محله چینی ها در سایگون واقع شده و در واقع مرکز توزیع بسیاری از لباس ها و غذاهای سایگونی محسوب می گردد. به همین دلیل بازدید کنندگان می توانند آیتم های موجود در این بازار را به خوبی کاوش کنند و از مواردی که در آن به فروش می رسد لذت ببرند.

بازدیدکنندگانی که صبح زود به بازار Binh Tay سر می زنند ممکن است بتوانند محصولات و مواد غذایی تازه را خریداری کنند. بعلاوه در این بازار قسمتی وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند در آن غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنند.

  1. خانه اپرای سایگون:

این ساختمان زیبا که با اسم خانه تئاتر شهرداری شهر هوشی مین هم شناخته شده است در سال 1897 کامل شده و به وسیله معماری فرانسوی به نام Ferret Eugene طراحی شده است. به همین دلیل جای تعجب و شگفتی نیست که این ساختمان زیبا تشابهی به کاخ پتی در پاریس دارد که در طول همان سال ها ساخته شده است.

از زمانی بازگشایی این ساختمان تا سال 1955، این بنا تفریح های زیادی را برای استعمارگران فرانسوی فراهم نموده است. در نهایت در سال 1956؛ دولت ویتنام شروع به استفاده کردن از ساختار این بنا برای کارهای دیگر کرد.

تا سال 1975 این ساختمان زیبا برای مقاصد اصلی خودش مورد استفاده قرار نمی گرفت اما پس از آن همه چیز تغییر کرد. اگرچه خانه اپرای سایگون برای بازدید کنندگان باز نیست اما هر کسی که بخواهد این بنای زیبا و مجذوب کننده را ببیند می تواند بلیطی را برای اجراهای موجود در آن تهیه نماید.

  1. پاگودای امپراطور jade:

این بتکده کوچک در سال 1909 به وسیله جامعه کانتونی ویتنام ساخته شده و یکی از مکان های مجذوب کننده و زیبا در شهر است. بعلاوه این مکان به اسم پاگودای لاک پشت ها هم شناخته شده است زیرا در محوطه آن برکه ای وجود دارد که لاک پشت های زیادی زندگی می کنند.

این بتکده در برگیرنده ایتم های زیبایی همچون مجسمه امپراطور jade و بتی از الهه باروری، کیم هوآست. این ساختمان علاوه بر اینکه یک جاذبه جهانگردی در شهر هوشی مین است به اسم معبد هم عمل می نماید.

  1. برج اقتصادی بیتکس کو:

زمانی که برج اقتصادی بیتکس کو که 68 طبقه و 262 متر ارتفاع دارد در سال 2010 تکمیل شد، به بلندترین ساختمان در ویتنام تبدیل شد. امروزه عرشه آن که در طبقه 49 ام واقع شده است یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی در شهر هوشی مین محسوب می گردد و بازدید کنندگان می توانند از نمای 360 درجه ای و مجذوب کننده آن لذت ببرند.

برج اقتصادی بوتیکس کو، دو رستوران در طبقه 50 ام و 51 ام دارد که نمای زیبا و شگفت انگیزی به محیط اطراف فراهم می نماید. علاوه بر این، این برج و آسمان خراش به خاطر مسابقاتی که در آن برگزار می گردد مشهور و شناخته شده است. سکوی فرود هلیکوپتر در این بنا بر روی سقف قرار نگرفته است. در عوض این سکو در طبقه 52 ام واقع شده است.

  1. خیابان دانگ خویی:

برای افرادی که در پی خرید و خوردن غذا در سایگون هستند و دوست دارند تجربه خوبی از این موارد به دست آورند، خیابان دانگ خویی برترین انتخاب خواهد بود. این خیابان میزبان ساختمان های استعماری قدیمی، بوتیک های زیبا، مغازه های فروشنده محصولات برند ، کافه های دوست داشتنی، رستوران هاش مشهور و هتلهای لوکس و مجلل است.

بعضی از بناهای بسیار مشهور در این خیابان شامل خانه اپرا، اداره پست مرکزی سایگون و کلیسای نوتردام است. کافه Giveral که در میان افراد به خوبی مشهور و شناخته شده است، از سال 1950 محبوبیت ثابتی در میان افراد دارد و می توان آن را در خیابان دانگ خویی مشاهده کرد.

این بنا که قبلا محل گردهمایی برای خبرنگاران بین المللی ، عکاسان و نویسندگان در طول جنگ ویتنام بوده است در سال 2010 تخریب شد. در حال حاضر یک بنای تازه باز شده است که در نزدیکی موقعیت اصلی قرار گرفته است.

  1. بازار Ben Thanh:

این بازار با مکان ها و غرفه های زیادی پر شده است. به همین دلیل بازدید کنندگان می توانند سوغاتی های مقرون به صرفه قیمت و صنایع دستی محلی را به وسیله آن خریداری کنند. این بازار زیبا فقط مختص جهانگرد ها نیست.

این مکان برای محلی ها هم یک بازار مهم برای خرید محصولات و ایتم های مختلف محسوب می گردد. آن ها می توانند نیازهای روزانه خود همچون لباس و قهوه را به وسیله این بازار تهیه کنند. بازدید کنندگان اگر بخواهند تخفیف خوبی بگیرند باید قیمت های فروشندگان مختلف را با هم مقایسه کنند و قبل از خرید چانه بزنند.

بازار Ben Thanh که در سال 1870 ساخته شده است یک مکان عالی برای خوردن غذاهای محلی ویتنامی هاست. در شب غرفه های داخلی بازار بسته می گردد اما نواحی اطراف آن برای بازدید کنندگان باز است و آن ها می توانند از رستوران های موجود و غرفه ها لذت ببرند.

  1. اداره پست سایگون:

اداره پست سایگون تنها یک ساختمان خیره کننده نیست و یکی از ساختمان های قدیمی در شهر هوشی مین محسوب می گردد. ساخت و ساز این بنا که به وسیله Gustave Eiffel طراحی شده است در سال 1886 شروع شد.

این ساختمان عظیم چندین ویژگی مختلف دارد که آن را از سایر بناها متمایز می سازد. در این ساختمان می توانید موزاییک های رییس جمهور قبلی را در انتهای تالار عظیم مشاهده کنید. این بنا که سقف طاقی شکل بلند و زیبا، کف های کاشی کاری شده، غرفه های قدیمی تلفن دارد هنوز هم در حال کار است و بازدید از آن رایگان می باشد.

بعلاوه فروشگاه هایی در اداره پست سایگون وجود دارد که بازدید کنندگان می توانند کارت پستال و سایر سوغاتی ها را تهیه کنند.

  1. کلیسای جامع نوتردام سایگون:

کلیسای جامع نوتردام که در منطقه 1 واقع شده است یکی از مشهورترین نشانه های تاریخی شهر هوشی مین محسوب می گردد. با وجود دو برج ناقوس بلند این بنا یکی از مشهورترین بناهایی است که در شهر یافت می گردد.

کلیسای جامع نوتردام در اصل بین سال های 1863 و 1880 ساخته شده و در منطقه ای بنا شده است که پاگوداری ویتنامی ها در آن قرار داشت. تمامی موادی که برای ساخت کلیسای جامع نوتردام مورد استفاده قرار گرفته از فرانسه وارد شده است.

برای سال های متمادی ، این بنا به اسم کلیسای سایگون شناخته شده بود اما بعد از سال 1962، ساختمان به اسم کلیسای جامع در نظر گرفته شد.

  1. کاخ استقلال:

این بنا به وسیله معماری با نام Ngô Viết Thụ طراحی شده است و در ابتدا محل زندگی و کار رییس جمهور ویتنام جنوبی بوده است. در سال 1975، تانک ویتنام شاقتصادی به وسیله دروازه اصلی وارد شد و جنگ بین آن ها در گرفت.

کاخ استقلال نشانه تاریخی این شهر است. در حقیقت دو تانکی که در تسخیر و اشغال قدرت مورد استفاده قرار گرفته بود هنوز هم در آن جا باقی است و نشان دهنده تاریخ این شهر است.

علاوه بر این، اتاق های موجود در این بنا به خوبی حفظ شده و نشان دهنده استایل و سبک سال 1960 تا 1970 است. منظره ها زیبا و شگفت انگیزی در ساختمان 5 طبقه وجود دارد که از جمله آن می توان به زیرزمینی اشاره نمود که به اسم پناهگاه مورد استفاده قرار می گرفت.

  1. موزه به جای مانده های جنگ:

این موزه نمای متفاوتی از جنگ ویتنام را نشان می دهد. موزه به جای مانده های جنگ که در سال 1975 شروع به کار کرد در اصل نمایشگاه جنایت های استان متحده آمریکا و سایر کشورها بود.

بیشتر ایتم هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده است مرتبط با جنگ ویتنام است اما بعضی از موارد هم به جنگ هند و چین اختصاص یافته است. وسایل نقلیه زرهی، توپخانه و سلاح های پیاده نظام هم در بیرون این ساختمان به چشم می خورد.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1718

به "جاهای دیدنی شهر هوشی مین ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی شهر هوشی مین ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید