طرح پیشگیری از تنبلی چشم زودهنگام اجرایی می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم به دلیل شیوع ویروس کرونا در نیمه دوم تیرماه 99 و زودهنگام اجرا می گردد.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم زودهنگام اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از ایرنا، معصومه محمدی، سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری، روز دوشنبه 19 خرداد در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: این طرح سال جاری به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم تیرماه شروع می گردد.

محمدی اظهار کرد : در این طرح که از 15 تیرماه شروع می گردد، سنجش سلامت بچه ها سه تا 6ساله به وسیله دستگاه غربالگر بینایی انجام می گردد.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل های بهداشتی زیرنظر سازمان بهزیستی کشور و با استفاده از دستگاه غربالگری است و در سنجش بچه ها از تابلو استفاده نمی گردد.

محمدی اضافه نمود: پارسال در طرح غربالگری تنبلی چشم(آمبیلوبی) 50 هزار و 973 کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و 563 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد.

به گفته وی، پس از معاینات تخصصی یکهزار و 991 کودک دچار اختلال بینایی تشخیص داده شدند و برای چهار درصد بچه ها مبتلا به تنبلی چشم نیز یاری هزینه تهیه عینک از سوی بهزیستی استان پرداخت شد.

تنبلی چشم یا آمبلوپی (Amblyopia) که در حدود سه درصد افراد دیده می گردد، زمانی رخ می دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد.

این اختلال که به طور معمول در یک چشم دیده می گردد به دلیل اختلال دید چشم تنبل بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی، نزدیک بینی، یا آستیگماتیسم)، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم)، یا نبود شفافیت جهت بینایی ناشی از عواملی مانند آب مروارید، کدورت قرنیه، یا افتادگی پلک رخ می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1028

به "طرح پیشگیری از تنبلی چشم زودهنگام اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پیشگیری از تنبلی چشم زودهنگام اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید