طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد، پرونده رشدی شناختی برای 5 هزار کودک کم برخودار تشکیل شد

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیر عامل مرکز پژوهش روان سنجی و هوشبهر از طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد اطلاع داد و گفت: مرکز ما پرونده رشدی-شناختی برای پنج هزار کودک کم برخودار در کشور تشکیل داده است.

طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد، پرونده رشدی شناختی برای 5 هزار کودک کم برخودار تشکیل شد

علی عسگری مدیرعامل مرکز پژوهش روان سنجی و هوشبهر مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به محصول خود که قرار است در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی عرضه کند، گفت: نخستین تست هوش استاندارد کشور در مرکز پژوهش روان سنجی و هوشبهر طراحی شده است درحقیقت استنفورد ـ بینه نخستین تست هوش در کل کشور است که با حمایت ستاد علوم شناختی و زیر نظر معاونت علم و فناوری رییس جمهور استاندارد و بومی سازی شده است.

مدیر عامل مرکز پژوهش روان سنجی با اشاره به این که مرکز پژوهش روان سنجی و هوشبهر اولین و فعلا تنها مرکز پژوهشی در حوزه روان سنجی است، اضافه کرد: هدف اصلی مرکز پژوهشی شامل ساخت، توسعه و استاندارد کردن ابزار های مقدار گیری، تست ها، مقیاس های سنجش شناختی، روانشناختی، سازمانی، تربیتی است.

وی با تصریح بر این که روان سنجی یا Psychometric به معنای مقدار گیری و سنجش انسان ها در حیطه های مختلف است، گفت: روان سنجی یکی از گرایش های رشته روانشناسی است که به سنجش و مقدار گیری انسان ها در حیطه های مختلف روان مانند شناختی، هوش، استعداد، حافظه یا در مقیاس سازمانی یعنی سنجش ویژگی های سازمانی افراد می پردازد.

اجرای نخستین تست استاندارد مقابله با استرس در دانشگاه آزاد

عسگری با تاکید بر این که اولین تست استاندارد روش های مقابله با استرس از سوی موسسه ما در دانشگاه آزاد و با دانشجویان این دانشگاه اجرا شد، یادآور شد: بعلاوه تفاهم نامه ای با دانشگاه های آلمان در راستای مطالعه طولی رشد بچه ها چهار تا هشت سال تست های لازم انجام و تجزیه و تحلیل انجام شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی درباره مقدار اشتغال زایی در مرکز پژوهشی هوشبهر، گفت: چهار نفر به صورت مستقیم در شرکت ما فعال هستند. 6 نفر دیگر هم هستند که به صورت پاره وقت با شرکت همکاری می نمایند، در مجموع 10 نفر فعال هستند.

وی با بیان این که من از سال 72 تا سال 85 عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بودم و فرایند رشد دانشگاه را در این سال ها مشاهده کردم، اضافه کرد: فرایند پیشرفت دانشگاه آزاد کاملا محسوس است.

مدیر عامل مرکز پژوهش روان سنجی در انتها با بیان این که یکی از همکاری های ما با بنیاد حمایت کودک است، اظهار کرد: این بنیاد، یک خیریه است و 10 هزار کودک را تحت پوشش دارد، در مرحله اول برای پنج هزار کودک در سراسر کشور، پفراینده رشدی-شناختی تشکیل دادیم. نتایج این پفراینده برای بنیاد بسیار مفید بود. چون توانستند مسائل بچه ها را بشناسند و برای حل آن برنامه ریزی نمایند. مثلا کودکی با هوش 145 در روستایی در فنوج که کسی آن را نمی شناسد. این کودک به عنوان استعداد درخشان شناسایی شد، به تهران آمده و در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2059

به "طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد، پرونده رشدی شناختی برای 5 هزار کودک کم برخودار تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نخستین تست هوش استاندارد کشور در دانشگاه آزاد، پرونده رشدی شناختی برای 5 هزار کودک کم برخودار تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید