ضرورت معرفی میراث معنوی ایلام در صدا و سیمای مرکز استان

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، معاونان و مسئولان این اداره کل با مدیر کل صدا و سیمای مرکز ایلام دیدار و تبادل نظر کردند.

ضرورت معرفی میراث معنوی ایلام در صدا و سیمای مرکز استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان در دیدار با محمد بازوند مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام ضمن تبریک به مناسبت انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل جدید این مرکز ، از ظرفیتها و جاذبه های گردشگری و همچنین صنایع دستی منحصر به فرد و تنوع قومیتها و پیشینه تاریخی و باستانی استان ایلام به عنوان سوژه های بکری برای برنامه سازان و مستندسازان رسانه ملی یاد کرد.

شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی ایلام در این دیدار گفت: برای معرفی ظرفیتهای میراث فرهنگی استان باید تشریک مساعی اثرگذاری مابین رسانه ملی و دیگر نهادهای فرهنگی ایجاد و تقویت گردد.

او مطرح نمود: معرفی آثار تاریخی استان ایلام می تواند به صنعت گردشگری استان رونق ببخشد و به این دلیل می کوشیم تا در راستای معرفی آثار تاریخی استان گامی موثر برداشته گردد و همکاری صدا و سیمای مرکز ایلام در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

شنبه زاده با اشاره به اینکه تعامل با صدا و سیما می تواند برای معرفی آثار تاریخی بسیار مفید باشد، تاکید نمود: استان ایلام زیرساخت های زیادی برای جذب گردشگر دارد و به این دلیل می کوشیم تا گامی در راستای معرفی آثار برداریم و گردشگران خارج از استان را به سفر به ایلام ترغیب کنیم.

بازوند مدیر کل صداو سیما مرکز ایلام در این دیدار نیز اظهار کرد: رسانه ملی در استان آمادگی کامل دارد تا با تهیه برنامه های جذاب و پوشش رویدادهای مختلف مرتبط با صنعت گردشگری استان در این راستا ایفای نقش نموده و ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه را به بهترین شکل به شهروندان معرفی کند.

مدیرکل صدا و سیما ایلام گفت: رسانه استانی به فراوری آثار فاخر برای شبکه های ملی، مستندسازی در مورد صنایع دستی و توجه به آداب و رسوم، زبان، پوشش و آئین های محلی استان نگاه ویژه دارد.

مدیرکل صدا و سیمای ایلام نیز ضمن اعلام آمادگی کامل شبکه استانی برای همکاری همه جانبه در شناساندن هرچه بهتر ظرفیتهای این خطه از ایران اسلامی از قاب رادیو و تلویزیون برای دیگر اقوام این سرزمین ، بر گسترش تعامل فی ما بین تاکید نمود.

بازوند با اشاره به اینکه فضای همکاری و تعامل بین صداوسیما و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استان مهم است، اضافه نمود: بخش عمده ای از فراوریات صداوسیمای مرکز ایلام، به تصویر کشیدن و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی استان اختصاص دارد.

مدیرکل صداوسیمای ایلام در انتها توضیح داد: توسعه گردشگری استان، به نفع همه اقشار جامعه خواهد بود و صدا و سیما نیز برای معرفی و شناساندن استان، همیشه کوشا بوده و در این زمینه در پی ایده ها و طرح های تازه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 251

به "ضرورت معرفی میراث معنوی ایلام در صدا و سیمای مرکز استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت معرفی میراث معنوی ایلام در صدا و سیمای مرکز استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید