ضرورت برطرف ابهام جامعه علمی کشور درباره پروژه فراوری انرژی از پسماند

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس سازمان محیط زیست گفت: باید درباره پیامدهای زیست محیطی پروژه فراوری انرژی از پسماند پاسخ های قانع کننده ای به مراکز علمی کشور بدهیم.

ضرورت برطرف ابهام جامعه علمی کشور درباره پروژه فراوری انرژی از پسماند

علی سلاجقه در سی و هفتمین کارگروه ملی مدیریت پسماند ها با اشاره به پروژه RDF (فراوری انرژی از پسماند)، اظهار کرد: بحث RDF در جامعه علمی و دانشگاهی کشور بازخورد های زیادی داشته است و بعضی معتقدند که اجرای این پروژه برای تامین انرژی کارخانه های سیمان می تواند پیامد های زیست محیطی در پی داشته باشد؛ بنابراین باید در این خصوص با احتیاط بیشتری عمل کنیم و پس از آنالیز های لازم، پاسخ های قانع نماینده ای به مراکز علمی کشور بدهیم.

وی با اشاره به نقش موثر معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در یاری به موفقیت مدیریت پسماند ها در کشور، گفت: هم اینک حدود 50 سمن به صورت تخصصی روی موضوع پسماند کار می نمایند که می توان از ظرفیت های آن ها استفاده کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه پیشنهاد کرد در هر استان، چند روستا به صورت نمونه انتخاب و باهمکاری سمن های محیط زیستی، مدیریت پسماند در آن ها انجام گردد.

سلاجقه با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مردم پایه در همه دستگاه های کشور، اظهار داشت: دستگاه های ذیربط در موضوع مدیریت پسماند باید برای کارشناسان خود، دوره های آموزشی و کارگاه هایی بگذارند و آنان را با اصول کار آشنا نمایند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت استفاده از ایده ها و طرح های جوانان نخبه در موضوع مدیریت پسماند، گفت: من در گذشته پیشنهاد راه اندازی بانک ایده در کشور را مطرح کردم تاجوانان نخبه ما بتوانند با ثبت ایده های خود، زمینه اجرا و تحقق آن ها را در آینده فراهم نمایند.

وی در مورد امحای پسماند های بهداشتی، توضیح داد: وزارت بهداشت خود باید سردمدار امحای پسماند های بهداشتی باشد.

سلاجقه اضافه کرد: باید با حفظ حرمت ها به بحث امحای پسماند های مطب ها هم ورود کنیم و اگر احتیاج است برای آن ها آموزش های لازم در این خصوص ارایه گردد.

رئیس سازمان محیط زیست در ارتباط با توضیحات یکی از اعضای کارگروه درباره نبود مراکزی برای امحای جیوه و آمالگام، تاکید نمود: در این زمینه با انتشار فراخوانی از شرکت هایی که آمادگی و توان جمع آوری و امحای این مواد را دارند، دعوت گردد.

سلاجقه در انتها گفت: باید پسماند را به یک ارزش اضافه کرده و سرمایه برای مردم تبدیل کنیم.

خبرنگاران اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2118

به "ضرورت برطرف ابهام جامعه علمی کشور درباره پروژه فراوری انرژی از پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت برطرف ابهام جامعه علمی کشور درباره پروژه فراوری انرژی از پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید