شهر جرج تاون، نمایشگاه هنرهای خیابانی مالزی، تصاویر

به گزارش تایمر سرگرمی، خیابان های زیادی در جهان هستند که به داشتن هنر خیابانی شهرت دارند. برلین در آلمان هنر خیابانی را در سراسر شهر پذیرا شده است؛ شهر بریستول، بنکسی مشهور را دارد که همواره آثار جدیدی روی دیوارها نقش می زند.

شهر جرج تاون، نمایشگاه هنرهای خیابانی مالزی، تصاویر

گنت در بلژیک یک راهرو را به این کار اختصاص داده است که متناسب با رویدادهای جاری، نقاشی ها به صورت مرتب در آن جا تغییر می نمایند. اما هنر خیابانی جورج تاون (George Town) در جزیره پنانگ با هدف کمی متفاوتی انجام می گردد. در این جا آهن های شکل داده شده و آثار هنری سه بعدی و تعاملی، تاریخچه شهر را روایت می نمایند.

جرج تاون دومین شهر عظیم مالزی، از سال 2008 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. وقتی از میراث جهانی صحبت می گردد یعنی تاریخچه ای خواندنی برای آن وجود دارد. رویدادهای تاریخی مهم این شهر از سال 1786 شروع شد که جرج تاون به عنوان یکی از اولین مستعمره های بریتانیا در جنوب شرقی آسیا تبدیل شد. پس از آن در طول زمان، شهر تحت تأثیر واضح چینی ها و دیگر فرهنگ های محلی قرار داشت. در نتیجه جورج تاون مخلوطی از معماری ها و هنرهای آشپزی متنوع است.

در سال 2012 هنرمند اهل لیتوانی و ساکن مالزی، ارنست زاخارویچ (Ernest Zacharevic) شش اثر هنری ترکیبی از نقاشی و مجسمه سازی خلق کرد تا سبک زندگی و فرهنگ ساکنان محلی را انعکاس دهد. از آن پس آثار هنری در همه جا پدیدار شد؛ از جمله چندین مجسمه آهنی که حقایق تاریخی درباره خیابان ها و محله های مختلف شهر را نشان می دادند. یکی از آثار پرطرفدار شهر، بچه ها روی دوچرخه در خیابان ارمنی ها است که در تصویر زیر می بینید.

بچه های روی تاب هم از دیگر کارهای شناخته شده است که جهانگرد ها علاقمند به نشستن روی تاب کناری و دریافت عکس یادگاری با آن هستند. بسیاری از کارهای ارنست آنچنان شناخته شده نیستند و پیدا کردن آن ها کمی مشکل است. متأسفانه چند مورد از آن ها هم به دلیل آب و هوای نامساعد مالزی در حال از بین رفتن هستند؛ اما اثر بچه ها روی دوچرخه اخیراً توسط خود او ترمیم شده است.

قطعات هنری دیگر، مجسمه هایی هستند که با شکل دادن آهن به وجود آمده اند و آن ها را بیشتر می توانید در اطراف مرکز تاریخی اولد تاون (Old Town) ببینید. شاید ایده بدی نباشد که عمداً در خیابان ها و کوچه های جورج تاون گم شوید و آنقدر قدم بزنید تا این هنرهای خیابانی مختلف را ببینید. به ندرت خیابانی را پیدا می کنید که یک اثر هنری در آن نباشد. آثاری که شما را با تاریخچه خیابان ها، سبک زندگی یا نکات جزئی اهالی محله و شهر آشنا می نماید.

جدای از این، کسب و کارهای محلی هم به خلق چنین کارهایی در حوزه خود رو آورده اند و در نتیجه طراحی ها، نقاشی ها، دیوار نوشته ها، مجسمه ها و آثار هنری دیگر در همه جا به چشم می خورند و روز به روز در حال افزایش اند. بعضی کوچک و در حال محو شدن هستند و بعضی دیگر، عظیم و چشم گیر ساخته شده اند و کل دیوار ساختمان را از آن خود نموده اند.

به دلیل خلق، تغییر و تخریب مداوم هنرهای خیابانی نمی توان آن ها در مقاله و نقشه فهرست کرد؛ البته نیازی هم نیست. به راحتی می توانید ساعت ها مشغول گشتن در شهر و پیدا کردن این آثار باشید و عکس هایتان را ثبت کنید. نباید فراموش کنید حتی در کوچک ترین کوچه بن بست هم ممکن است یک اثر هیجان انگیز و تماشایی پیدا کنید. در صورت تمایل تورهای پیاده روی بازدید از این آثار هم وجود دارند که می توانید با آن ها همراه شوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1019

به "شهر جرج تاون، نمایشگاه هنرهای خیابانی مالزی، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر جرج تاون، نمایشگاه هنرهای خیابانی مالزی، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید