شطرنج قهرمانی دانشجویان آسیا، مدال نقره و برنز برای قانع و ازلی، تیم دختران ایران نایب قهرمان شد

به گزارش تایمر سرگرمی، رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا با کسب دو مدال نقره و برنز و مقام نایب قهرمانی تیم کشورمان به انتها رسید.

شطرنج قهرمانی دانشجویان آسیا، مدال نقره و برنز برای قانع و ازلی، تیم دختران ایران نایب قهرمان شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش ها دانشگاهی، آخرین روز رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه های آسیا برگزار و بازیکنان در 3 دور خاتمهی با هم به رقابت پرداختند که در خاتمه با کسب دو مدال نقره و برنز انفرادی آسیا برای صفورا قانع و طناز ازلی و اسم نایب قهرمانی تیم کشورمان به خاتمه رسید.

بنا براین گزارش در رده بندی انفرادی که با شرکت 41 دانشجو دختر از 12 کشور برگزار گردید، که شطرنج بازان کشورمان در دورهای هفتم و هشتم با پیروزی بر حریفان، فاصله امتیازی خود با تیم هند، صدرنشین مسابقات به حداقل ممکن رساندند و با نیم امتیاز اختلاف، وارد دور نهم شدند.

بازی های دور نهم در شرایطی شروع شد که صفورا قانع و استاد بین الملل وصال حامدی نیا باید بر روی میزهای یک و دو به مصاف اساتید عظیم هند می رفتند و نتیجه این دو مبارزه سرنوشت ساز، عملا تکلیف تیم قهرمان را تعیین می کرد.

در دیدارهای حساس دور نهم، صفورا قانع شطرنجباز خوش فکر کشورمان، با قبول تساوی در برابر وارشینی استاد عظیم نیرومند هندی جمع امتیازات خود را به عدد 7 رساند و اسم ارزشمند نایب قهرمانی انفرادی آسیا را کسب کرد.

استاد فیده طناز ازلی دیگر بازیکن کشورمان هم در دور آخر بازی ها بر کاندیدای استادی از سنگاپور غلبه کرد و با 6.5 امتیاز و پوئن شکنی بهتر نسبت به دو رقیب هندی، اسم سوم انفرادی آسیا را به خود اختصاص داد.

استاد بین المللی آناهیتا غلامی اوریمی در بازی دور آخر با شکست کاندیدای استادی از کشور مغولستان، 6 امتیاز ارزشمند برای تیم ایران کسب کرد.

استاد بین المللی بانوان وصال حامدی نیا در دور آخر نتیجه بازی را به حریف هند واگذار کرد و 5.5 امتیازی شد.

بعلاوه در خاتمه این رقابت ها تیم هند با 25.5 امتیاز قهرمان شد، تیم ایران با 25 امتیاز نایب قهرمان شد ، تیم مالزی با 21 امتیاز سوم شد و تیم های اندونزی، امارات متحده عربی و چین هم مقام های چهارم تا ششم را کسب کردند.

راهنمایی دانشجویان کشورمان در این رقابت ها را شادی پریدر به اسم سرمربی، خاطره عزیزی به اسم سرپرست فنی و محمد ابراهیم زاده به اسم سرپرست بر عهده داشتند.

تیم ایران در اولین دوره این رقابت ها در سال 2020 اسم سوم تیمی را کسب نموده بود.

رقابت های بخش پسران از روز پنجشنبه 18 شهریور ماه به میزبانی اندونزی شروع خواهد شد.

دومین دوره مسابقات آنلاین شطرنج دانشجویان آسیا 11 تا 22 شهریور امسال در دو بخش دختران و پسران به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1763

به "شطرنج قهرمانی دانشجویان آسیا، مدال نقره و برنز برای قانع و ازلی، تیم دختران ایران نایب قهرمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شطرنج قهرمانی دانشجویان آسیا، مدال نقره و برنز برای قانع و ازلی، تیم دختران ایران نایب قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید