تعطیلی مسابقات فوتبال ایران و 11 کشور آسیایی دیگر به خاطر کرونا

به گزارش تایمر سرگرمی، انتشار و شیوع ویروس کرونا در قاره آسیا تا به امروز منجر به تعطیلی و تعویق مسابقات فوتبال 12 کشور شده است و با این شرایط احتمال تعطیلی لیگ های بیشتری وجود دارد.

تعطیلی مسابقات فوتبال ایران و 11 کشور آسیایی دیگر به خاطر کرونا

به گزارش خبرنگاران ، شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشورهای آسیایی باعث شد تا رویدادهای ورزشی و بخصوص رقابت های فوتبال به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد و تمام برنامه ریزی ها از مدار خود خارج شود.

در کنار تعطیلی و تعویق رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مسابقات فوتسال جام ملت های این قاره و همچنین دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 به زمان دیگری موکول شد.

علاوه بر این، کشورهای مختلف هم باتوجه به برنامه های بهداشتی و سیاست های معین شده، دو راه مختلف را برای مقابله با کرونا در فوتبال در پیش گرفتند. تعدادی از کشورها از جمله ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان و تایلند رای به تعطیلی مسابقاتشان دادند و تعدادی هم مثل قطر و امارات برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران را پیش برده اند.

ایران ابتدا بازی هایش را بدون تماشاگر کرد اما با دستور ستاد مبارزه با کرونا، مسابقات تا 15 فروردین به تعویق افتاد. روز گذشته مجدداً اعلام شد که بازی ها تا خاتمه فروردین برگزار نخواهد شد.

اسامی کشورهایی که لیگ فوتبال خود را تعطیل کرده اند به این ترتیب است:

عربستان، ژاپن، تایلند، هنگ کنگ، ایران، چین، سوریه، کویت، عراق، اردن، کره جنوبی. البته کشور چین قبل از شروع لیگ فوتبالش درگیر ویروس کرونا شد و برای همین قبل از شروع مسابقات رای به تعطیلی آن داد.

کشورهایی که همچنان لیگ آنها در حال برگزاری است و احتمالاً در روزهای آینده تحت تاثیر ویروس کرونا تعطیل می شود به این شرح هستند:

امارات، قطر، مالزی، ویتنام، استرالیا، ازبکستان، هندوستان، سنگاپور، اندونزی، کامبوج و بنگلادش. کشور عمان هم بعد از برگزاری یک هفته، مسابقاتش را تعطیل می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 865

به "تعطیلی مسابقات فوتبال ایران و 11 کشور آسیایی دیگر به خاطر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی مسابقات فوتبال ایران و 11 کشور آسیایی دیگر به خاطر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید