شرط آلمان برای برقراری کامل روابط با روسیه

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر خارجه آلمان که امروز با همتای روسی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کرد، با اذعان به تمایل برای همکاری های تجاری و انرژی با روسیه، اجرای کامل توافقنامه مینسک را شرط تجدید کامل روابط بین دو کشور نامید.

شرط آلمان برای برقراری کامل روابط با روسیه

با قیمت تور به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان امروز (شنبه) در نشستی با نمایندگان تجاری آلمان و روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، خاطرنشان کرد که اجرای کامل توافقنامه مینسک، شرط تجدید کامل روابط بین دو کشور است.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه آلمان، مقامات برلین خواهان گفت وگو با دولت جدید روسیه درباره انرژی های تجدید پذیر و توسعه فناوری های دیجیتال هستند. با این حال ، اجرای کامل توافقات مینسک، از سوی مسکو، شرط برقراری روابط کامل بین آلمان و فدراسیون روسیه است.

طبق این اطلاعات، هایکو ماس در ملاقات با وادیم پریستایکو وزیر امور خارجه اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز اجرای توافقنامه مینسک را مهمترین شرط برای حل و فصل مناقشه به درازا کشیده در دونباس نامید.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته (آدینه) نیز در مراسم افتتاح کنفرانس امنیتی مونیخ خاطرنشان کرد که نمایندگان برلین به همراه همتایان روسی ، اوکراینی و فرانسوی در کوشش هستند تا مقدمات برگزاری نشست بعدی رهبران گروه نرماندی را فراهم نمایند.

هایکو ماس امروز همچنین با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات و گفت وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه در خاتمه این ملاقات که در حاشیه کنفرانس مونیخ انجام شد، خاطرنشان کرد که توجه خاص روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و آلمان به روی پروژه های مشترک در بخش انرژی ، و به خصوص ادامه ساخت خط لوله گاز جریان شمالی-2 معطوف بود.

طبق این اطلاعات، طیف گسترده ای از موضوعات مالی مورد بحث و گفتگو لاوروف و هایکو ماس نهاده شد و طرفین بر توسعه روابط در زمینه سرمایه گذاری و فراوری از جمله ایجاد فرصت های صادراتی در بازارهای کشورهای سوم تأکید کردند.

پیش از این، روزنامه تجاری آلمانی Handelsblatt با استناد به منابع اطلاعاتی خود در محافل دیپلماتیک در واشنگتن نوشت که ایالات متحده ممکن است در صورت تکمیل ساخت خط لوله جریان شمالی-2، تحریم های جدیدی را علیه این طرح اعمال کند. تحریم های جدید آمریکا ممکن است در ماه فوریه یا مارس امسال (اسفند الی فروردین) به تصویب برسد و هدف آنها احتمالاً سرمایه گذاران و شرکت هایی خواهد بود که گاز روسیه را به وسیله این خط لوله دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 732

به "شرط آلمان برای برقراری کامل روابط با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آلمان برای برقراری کامل روابط با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید