سقف خرید ETF جدید افزایش یافت

به گزارش تایمر سرگرمی، به جامانده واحدهای صندوق های واسطه گری اقتصادی تا انتها ماه جاری و تا سقف 5 میلیون تومان به مردم ارائه می گردد. در حالیکه سقف خرید ETF قبلی 2 میلیون تومان بود.

سقف خرید ETF جدید افزایش یافت

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، عباس معمارنژاد در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص این که بعد از عرضه واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی یکم موسم به ETF اقتصادی، بقیه سهام دولت چه شد، گفت: با فروش واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اقتصادی یکم در مرحله اول 5.8 هزار میلیارد تومان پول از مردم جمع آوری شد که مستقیم به خزانه دولت واریز شد و برای بقیه واحدهای مانده صندوق واسطه گری اقتصادی در حال آنالیز هستیم که مابقی سهام دولت در 5 شرکت (بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین) را مجددا به وسیله ای تی اف اقتصادی تا آخر تیرماه جاری به مردم عرضه کنیم.

وی در خصوص این که آیا مجوزهای لازم را گرفته اید، گفت: مجوز قبلا گرفته شده است، فقط باید فرایند اجرایی آن تعریف گردد که هر کس با داشتن کد ملی بتواند تا سقف 5 میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی یکم با تخفیف دریافت کند و کسانی که قبلا این واحدها را در سقف 2 میلیون تومان خریده اند، بتوانند تا 3 میلیون تومان دیگر هم از واحدهای جدید صندوق واسطه گری اقتصادی یکم خریداری نمایند.

معمارنژاد با بیان این که کوشش می گردد تا فرایند اجرایی عرضه واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی تا سرانجام تیرماه انجام گردد، گفت: دوباره خرید این واحدها به وسیله درگاه بانک ها و کارگزاری بورس امکان پذیر می گردد.

وی ارزش به جامانده صندوق واسطه گری اقتصادی یکم را در حال حاضر 25 هزار میلیارد تومان مطرح کرد و گفت: با توجه به این که در عرضه قبلی واحدهای این صندوق هر واحد 10 هزار تومانی که به مردم فروخته شد، اکنون به قیمت روز 27 هزار تومان معامله می گردد، گفت: رشد این سرمایه گذاری 170 درصد بازده داشته و پیش بینی می گردد مردم در خرید واحدهای این صندوق دوباره استقبال نمایند.

معمارنژاد همچنین در خصوص گلایه بعضی از دارندگان واحد صندوق واسطه گری اقتصادی یکم مبنی بر این که دارایکم در پرتفوی آنها دیده نمی گردد، گفت: کسانی که به وسیله درگاه بانکی خریداری نموده اند، به صورت دیفالت در کارگزاری همان بانک دیده می گردد اما کسانی که به وسیله کارگزاری و کد بورسی خود خرید نموده اند، می توانند پرتفوی دارا یکم را ببینند.

وی همچنین در خصوص این که ای تی اف دوم چه موقع عرضه می گردد، گفت: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه ارائه خواهد شد که بسته به این که کارهای اجرایی کدام ای تی اف زودتر انجام گردد، یا ای تی اف پالایشی خواهد بود یا ای تی اف فلزی و خودرویی خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1008

به "سقف خرید ETF جدید افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف خرید ETF جدید افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید