سبزیجات ماه: کلم بروکلی

به گزارش تایمر سرگرمی، کلم بروکلی، یک سبزی همه کاره است که باید همواره در بشقاب غذای ما وجود داشته باشد. بروکلی نه تنها در میوه فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی موجود است، بلکه از آنها به خوبی نگهداری می گردد و می تواند به روش های مختلفی تهیه گردد.

سبزیجات ماه: کلم بروکلی

شما می توانید آن را خام (برای مثال، استفاده از آن در سالاد مانند انواع کلم)، بخارپز شده، پخته شده در سوپ و یا بوداده میل کنید. بروکلی بعلاوه می تواند نقش مهمی را در کنار وعده های شام مانند سوپ، پاستا یا در کنار سیب زمینی سرخ نموده داشته باشد.

هنگام خرید بروکلی، به ساقه آن و رنگ گل آن دقت گردد. هرچه رنگ کلم بروکلی تیره تر باشد یا کمی متمایل به رنگ بنفش باشد، بهتر است.

اطلاعات غذایی: کلم بروکلی دارای ویتامین A و فولات (ویتامین B9) و بعلاوه ویتامین C و K است. بعلاوه منبع خوبی از فیبر رژیمی و پتاسیم است و نصف فنجان کلم تنها 15 کالری دارد.

دستورالعمل آسان: ساقه کلم را با چاقو به قسمت های کوچک خرد کنید. خود گل کلم ها را نیز به مقدار های کوچک با دست از هم جدا کنید. آنها را به مدت 5 تا 6 دقیقه بخارپز کنید تا زمانی که ترد و لطیف گردد. سپس روی آنها مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل بریزید و میل کنید. بعلاوه می توانید آن را به صورت خام در مقداری سرکه و نمک بخوابانید و سپس از آن در سالاد بهره ببرید.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2093

به "سبزیجات ماه: کلم بروکلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزیجات ماه: کلم بروکلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید