ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو با مواد بازیافتی

به گزارش تایمر سرگرمی، 2600 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز المپیک 2020 توکیو با استفاده از مواد بازیافتی از ضایعات رایانه و گوشی های تلفن همراه ساخته شد.

ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو با مواد بازیافتی

به گزارش ، ژاپن در فراخوانی عمومی با جمع آوری و بازیافت هشتاد هزار تن انواع ضایعات الکترونیکی رایانه و گوشی های کهنه تلفن همراه، اهدایی مردم این کشور، پیروز به استخراج 30 کیلوگرم طلای خالص، چهار تن نقره و سه تن برنز برای طراحی و ساخت 2600 مدال المپیک 2020 توکیو شد.

این کشور توانست با بازیافت این حجم گسترده از قطعات دورریز الکترونیکی، 94 درصد نیاز به طلا، 85 درصد نیاز به نقره و صد در صد نیاز به برنز خود را از این طریق تامین کند همچنین در این المپیک از انرژی های تجدیدپذیر نظیر نور آفتاب و باد برای تولید برق مورد نیاز استفاده خواهد شد و سی هزار لباس ویژه ورزشکاران در المپیک 2020 با استفاده از مواد بازیافتی تولید شده است.

موضوع بسیار مهمی که به اعتقاد کارشناسان سبب شد ژاپن هم بخش قابل توجهی از هزینه سنگین 12 میلیارد دلاری این رویداد بزرگ ورزشی را تامین و جبران کند و هم در راستای پاکسازی گسترده محیط زیست و حفاظت از محیط زیست، حرکتی ارزشمند و تازه را در دنیای ورزش به نام خود ثبت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 778

به "ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو با مواد بازیافتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدال های المپیک 2020 توکیو با مواد بازیافتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید