زراعت چوب در 42 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در سطح 12 هزار هکتار از اراضی ملی زراعت چوب داریم، گفت: حدود 30 هزار هکتار از اراضی مستثنیات هم تحت پوشش زراعت چوب قرار گرفته است.

زراعت چوب در 42 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان

میرحامد اختری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط زراعت چوب در استان گیلان، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه استان گیلان را برای زراعت چوب در 6600 هکتار از اراضی ملی متعهد نموده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی چند ساله از برنامه، اضافه کرد: طی یک سال و نیم اخیر این مهم در استان عملیاتی شده است؛ البته احتیاج چوبی استان و کشور بسیار فراتر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر در سطح 12 هزار هکتار از اراضی ملی زراعت چوب داریم، گفت: حدود 30 هزار هکتار از اراضی مستثنیات هم تحت پوشش زراعت چوب واقع شده است.

اختری، گیلان را قطب صنایع سلولزی دانست و توضیح داد: به خاطر وجود کارخانجات مهم صنایع چوب، پالت سازی، ام.دی.اف، فیبر، تخته و... گیلان به پرمصرف ترین استان کشور در حوزه چوب تبدیل شده است.

وی احتیاج چوبی گیلان در سال را حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب دانست و اعلام نمود: در حال حاضر حدود 800 هزار مترمکعب از محل زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات و 200 هزار مترمکعب از سایر موارد تامین می گردد که معادل یک چهارم احتیاج استان است و مابقی احتیاج کارخانجات به وسیله واردات تامین می گردد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، شهرستان شفت را عمده ترین ظرفیت زراعت چوب استان در امسال دانست و بیان نمود: سال گذشته شهرستان صومعه سرا محور زراعت چوب بود؛ شهرستان های آستانه اشرفیه، رضوانشهر، تالش و لنگرود هم دارای زراعت چوب هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1802

به "زراعت چوب در 42 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زراعت چوب در 42 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنیات گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید