راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

به گزارش تایمر سرگرمی، ریزش مو یکی از مشکلاتی است که مردان را بسیار اذیت و نگران می نماید. برای جلوگیری از ریزش مو در مردان راه حل های زیادی وجود دارد که با تغذیه و سبک زندگی مرتبط است.

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - ریزش مو در مردان یکی از اتفاقات ناراحت نماینده و استرس برانگیز است. همه افراد ریزش مو دارند. شاید باورش سخت باشد، اما هر فرد به طور میانه 100 تار مو در روز از دست می دهد. مو می ریزد و دوباره رشد می نماید. این یک چرخه بی انتهاست. اما در بعضی افراد این چرخه در نقطه ای متوقف شده و تعداد مو های ریخته بیشتر از تعداد موهایی می گردد که دوباره درمی آیند. در آمده می شوند.

این اتفاق در مردان از شقیقه ها آغاز شده و اصطلاحا به صورت M شکل می گردد. با گذشت زمان ریزش مو در اطراف و بالای سر ادامه پیدا می نماید و در نهایت منجر به طاسی کامل می گردد. تصورات زیادی در خصوص عواملی که باعث ریزش مو در مردان جوان می گردد وجود دارد که می تواند برای افرادی که از مشکل ریزش مو رنج می برند گیج نماینده باشد. با شناخت عوامل ریزش مو می توان به راه چارههایی برای جلوگیری از ریزش مو مردان دست یافت.

راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان

1- تغذیه مناسب

شاید مسخره به نظر بیاید، ولی برای جلوگیری از ریزش موهایتان باید حواستان به آنچه می خورید باشد. عادات صحیح غذا خوردن باعث ضخیم شدن مو ها و حفظ سلامت آن ها می گردد. پروتئین بدون چربی در ماهی، گوشت های کم چرب و سویا از رشد مو ها حمایت می نمایند. آجیل ها و دانه ها هم سرشار هستند از ویتامین E و چربی های سالم تا روغنی که مو ها احتیاج دارند را مهیا نمایند و مو نرم و سالم بماند. حتی ثابت شده که بعضی از ادویه جات مانند دارچین باعث یاری به تامین اکسیژن لازم و مواد مغذی برای مو ها می گردد.

2- آب کافی

بسیاری از مردم، این را نمی دانند، اما یک چهارم مولکول های مو از آب تشکیل می گردد. اگر بدن شما هیدراته نگردد، سلول های پوست و مو خود قادر به رشد و شکوفایی نخواهند بود. پس برای حفظ سلامتی و داشتن مو های سالم و رشد مناسب اندازه زیادی آب بنوشید. اندازه آب توصیه شده 8 لیوان در روز است، اما افزایش این اندازه اثر مثبت بیشتری بر موهایتان می گذارد. نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و سودا باعث کم آبی بدن می گردد و تعادل آب در سطح بدن را به هم می زند. سعی کنید مصرف نوشیدنی های کافئین دار را به یک تا دو لیوان در روز محدود کنید.

بلوز دخترانه پایین گره ای

لباس زنانه برند اروپایی

خرید آنلاین

پیراهن دخترانه پشت گردنی

لباس زنانه برند اروپایی

خرید آنلاین

لباس مجلسی بلند میدی

لباس زنانه برند اروپایی

خرید آنلاین

لباس نیم تنه آستین پفی

لباس زنانه برند اروپایی

خرید آنلاین

3- ترک سیگار و الکل

اگر درمورد پرپشت کردن موهایتان جدی هستید، نباید لب به الکل بزنید. الکل، مانع جذب زینک می گردد. زینک، یکی از مواد معدنی مورد احتیاج برای رشد و سلامت موهاست. بعلاوه تحقیقات نشان می دهد ارتباط روشنی بین سیگار کشیدن و افزایش طاسی در میان مردان وجود دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو مردان، ضروری است ترک الکل و سیگار را جدی بگیرند.

4- ورزش

این بدیهی است که ورزش به سلامت بدن یاری بسیاری می نماید. پس باید برای حفظ سلامتی و موهایتان به طور منظم ورزش کنید. ورزش روشی ثابت شده برای کاهش استرس است و می تواند گردش خون و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد. همه این ها به تشویق رشد موی بهتر یاری می نماید.

5- مراقبت از مو ها

استفاده از انواع شامپو و نرم نماینده از بعضی جهات مانند تمیزی و بهداشت فردی مفید هستند، ولی اگر هر روز از این مواد شیمیایی بهره ببرید تأثیرات منفی خود را بروز می نمایند. پس شامپو کردن روزانه خود را به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید. بعلاوه از شامپو های بدون سولفات که از برترین شامپو های ضخیم نماینده مو هستند و با مواد طبیعی شان به تحریک پوست سر یاری می نمایند استفاده نمائید.

سعی کنید هنگام شانه زدن و فرم دادن به موهایتان تا می توانید ملایم باشید. پیچ و تاب دادن مو ها و محکم کشیدن مو ها به طور مداوم می تواند منجر به ریزش مو گردد. پس از این کار اجتناب کنید.

6- روش های دیگری برای مراقبت

  • ژل آلوئه ورا و آب پیاز برای درمان ریزش مو را به صورت جداگانه امتحان کنید. این ژل به شما یاری می نماید تا pH پوست سرخود را کاهش دهید و باعث رشد مو های سالم می گردد. بعلاوه تحقیقات در سال 2002، نشان می دهد که استفاده آب پیاز به اسم درمان موضعی در افرادی که ریزش موی تکه تکه در ناحیه های مخلتف دارند نسبت به آب شیر نتیجه شگفت انگیزتری در رشد مجدد مو دارد.

    آب پیاز یا ژل آلوئه ورا را بر پوست سر خود ماساژ دهید و به مدت 1 ساعت صبر کنید و سپس شستشو دهید. این کار را به مدت 3 بار در هفته تکرار کنید.

  • از گل ختمی بهره ببرید که می تواند باعث رشد مو، درمان شوره سر و ریزش مو در مردان گردد. گل را با روغن نارگیل مخلوط کنید و اندکی حرارت دهید. در زمان خواب بر روی پوست سرخود بمالید و آن را به مدت یک شب نگه دارید. صبح مو های خود را بشویید و 2 بار در هفته تکرار کنید.
  • بعلاوه می توانید با انواع روغن مانند روغن نارگیل و کرچک از موهایتان مراقبت کنید. این روغن ها غنی از پروتئین، ویتامین ها و امگا3 هستند و می توانند برای پوست سر و مویتان بسیار مفید باشند و به علاوه مجبور نیستید برای تهیه آن ها پول زیادی بپردازید.

7- دارو ها

قرص فیناگرو از دارو های مردانه است که به منظور درمان ریزش مو استفاده می گردد. بعلاوه داروی ماینوکسیدیل برای ریزش مو های مردان و زنان مناسب است.

سخن آخر

اگر برای جلوگیری از ریزش مو در مردان راه چاره های بالا را امتحان نموده، ولی به نتیجه نرسیدید حتما یک آزمایش کامل فیزیکی انجام دهید. بعلاوه درمان ریزش مو به وسیله طب سنتی را امتحان کنید. مو های همه به صورت طبیعی می ریزد و نازک شدن مو ها وقتی سن انسان بالا می رود اتفاقی عادی است. اما واقعیت این است که ریزش مو مردانه ای که ژنتیک باشد را نمی توان به طورکامل متوقف کرد و فقط می توان آن را به تاخیر انداخت.

اگر شما هم تجربه ای در این زمینه داشته و یا روش خاصی را برای جلوگیری از ریزش مو مردان می شناسید، آن را به وسیله بخش ارسال نظر با ما و سایر کاربران خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1746

به "راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های جلوگیری از ریزش مو در مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید