راهنمای فرار از شلوغی در پنج مقصد گردشگری محبوب

به گزارش تایمر سرگرمی، فرایند افزایشی جمعیت گردشگرهای دنیا، مقاصد پربازدید را تحت فشار قرار داده است. در این مطلب راه های مدیریت جمعیت گردشگری در این مکان ها را آنالیز و مقاصد جایگزینی برای سفر بهتر و دور از شلوغی معرفی می کنیم.

راهنمای فرار از شلوغی در پنج مقصد گردشگری محبوب

پربازدیدترین مکان های دنیا همچنان فشار ناشی از جمعیت توریستی بالا را احساس می نمایند و در حال آماده شدن برای توریستهای بیشتر هم هستند. در سال 2016 سازمان ملل متحد گزارش کرد که جمعیت توریستهای دنیا از مرز 1 میلیارد عبور نموده و پیش بینی شده که تا سال 2030 این رقم به 1.8 میلیارد خواهد رسید. خوشبختانه دولت ها و شرکت های مسافرتی در پی یافتن روش های نو برای مدیریت این جمعیت بالا هستند.شهرهای پربازدید با تکیه به تکنولوژی در حال تغییر جهت دادن توریستها به محله های خلوت تر هستند و شرکت هایی مانند Intrepid Travel برنامه های سفری طراحی کردند تا مسافران را به کشورهای کم بازدید سوق دهند. در ادامه این مطلب روش های مدیریت ترافیک توریستی را در پنج مقصد پربازدید آنالیز نموده و مقاصد جایگزینی را معرفی می کنیم که به شما یاری می نماید از شلوغی دوری کنید.

مقصد پربازدید: آمستردام

آمستردام که برای کانال های خوش منظر، شهفرایندان دوچرخه سوار و خوش رفتار با محیط زیست و مؤسسات هنری دنیای مانند موزه ملی هلند (Rijksmuseum) شناخته شده است؛ در حال دریافت تعداد بی سابقه ای توریست در مراکز تاریخی است. هیئت توریستی شهر از عموم مردم دعوت نموده تا راه چاره پیشنهاد دهند. یک استارتاپ محلی اپلیکیشنی به نام Amsterdam Maps & Routes طراحی نموده است که تورهایی خود-راهنما (self-guided) از منطقه ها کمتر شناخته شده شهر ارائه می دهد. برای کاربران این اپلیکیشن جوایزی مربوط به حوزه توریستی و مسافرت مانند بلیط های حمل و نقل رایگان شهری در نظر گرفته شده است.

مقصد جایگزین نزدیک

شهر ساحلی زاندفورت (Zandvoort) که فقط 30 دقیقه با قطار از مرکز شهر آمستردام فاصله دارد با سواحل شنی و عریض خود و تپه های ماسه ای در نزدیکی، برای جذب مقداری ویتامین د فوق العاده است. اگر علاقه ای به استراحت زیر آفتاب ندارید، می توانید به یکی از رستوران های دنج ساحل سری بزنید.

مقصد پربازدید: خلیج مایا

خلیج مایا از مجمع الجزایر کو فی فی (Ko Phi Phi) در تایلند با آب های فیروزه ای و تخته سنگ های آهکی پوشیده شده از برگ های سبز گیاهان، بعد از ظاهر شدن در فیلم سینمایی ساحل (The Beach) با بازی لئوناردو دیکاپریو محصول سال 2000 به یک مکان دیدنی داغ برای توریستهای تایلند تبدیل شد. با گذر زمان، آلودگی های محیطی به زیست بوم منطقه آسیب وارد کردند و از سال 2018 دولت به صورت سالانه در ماه های بارانی ساحل را تعطیل نموده است. دپارتمان پارک های ملی تایلند از این زمان برای مطالعه سلامتی آب سنگ ها و ساحل و بعلاوه ایجاد فرصت برای بهبودی منظره ها استفاده خواهد نمود.

مقصد جایگزین نزدیک

جزیره کوه کوت (Koh Kut) که کمتر پیشرفته و اقامتگاه های کمتری دارد، همچون کوفی فی، دارای توازنی از جنگل و ساحل است اما این جزیره تجربه ای به دور از جمعیت است. اگرچه هر یک از سواحل غربی این جزیره به تنهایی بهشتی برای خود هستند؛ خلیج بنگ بئو (Bangbao Bay) با آب های آرام و شن های ریز به طور خاصی آرامش بخش و دعوت نماینده است.

مقصد پربازدید: ماچو پیچو

شهر سنگی ماچو پیچو (Machu Picchu) سال گذشته بیش از یک میلیون بازدیدنماینده داشت و خرابه های ارگ امپراتوری اینکا که مربوط به قرن پانزدهم است؛ شامل معابد، تراس های کشاورزی و دره مقدس در خطر از بین رفتن هستند. سال گذشته مقامات دولتی پرو یک سامانه بلیط دهی زمان دار تاسیس کردند و اکنون بازدیدنماینده ها باید به وسیله راهنماهای مجاز راهنمایی شوند، در گرو ه های شانزده نفر یا کمتر حرکت نمایند و از جهتهای از پیش مشخص شده خارج نشوند.

مقصد جایگزین نزدیک

باید یک سفر رفت و برگشتی و سخت از جهت کوه های اند که چند روز هم طول می کشد را پشت سر بگذارید تا به چوککیراو (Choquequirao) برسید؛ اما این منطقه که در 40 کیلومتری ماچوپیچو است، ارزشش را دارد. به قدری بازدیدنمایندهای کمی به این شهر می فرایند که شما تمامی خرابه ها شامل میدان اصلی شهر، معابد و موزاییک های سنگی لاما را در اختیار خود خواهید داشت. قرار است برای دسترسی راحت تر تله کابین هم ساخته گردد.

مقصد پربازدید: سانتورینی

سواحل با شن های قرمز و سیاه، ساختمان های با گنبد آبی رنگ و غروب های کارت پستالی؛ سال گذشته 29 میلیون بازدیدنماینده به سانتورینی آورد که باعث شد این جزیره 75 کیلومترمربعی به پربازدیدترین جزیره یونان تبدیل گردد. در اقدامی برای کم کردن فشار روی زیرساخت ها، این جزیره تعداد بازدیدنماینده های روزانه که از کشتی های گردشی می آیند را به 8000 نفر محدود نموده است.

مقصد جایگزین نزدیک

با یک پرواز 40 دقیقه ای از آتن تا پاروس (Paros) و سپس یک مسافرت نیم ساعته با کشتی به آنتی پاروس (Antiparos) می رسید. این جزیره با آب های شفاف و سواحلی با ماسه سفید، عضوی از مجمع الجزایر سیکلدیز (Cyclades) است. نقاشی های دیواری باستانی غار آنتی پاروس از دیدنی های این منطقه است.

مقصد پربازدید: نیوزلند

تخمین زده شده که جمعیت توریستهای سالانه به این کشور جزیره ای که پر از کوهستان های خوش منظر، یخچال های باشکوه و مردم بسیار مهربان است تا سال 2022 با جمعیت خود کشور که 4.7 میلیون است، برابر گردد. دولت نیوزلند میخواهد برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و کاهش فشار بر منابع، از شروع 2019 برای توریستهای بین المللی مالیات در نظر بگیرد. بعلاوه هیئت توریستی، مسافرت در بازه خارج از فصل اوج بین ماه های مارس تا نوامبر را پیشنهاد می نماید.

مقصد جایگزین نزدیک

اگر به ساحل کائوری (Kauri) در منطقه نورثلند که کمتر عبور و مرور دارد سری بزنید، می توانید در آب های تازه دریاچه کای ایوی (Kai Iwi) پارو بزنید، نگاهی به پرنده های کیوی در زیستگاه طبیعی شان بیندازید، اسکی روی ماسه را در تپه های هوکیانگا (Hokianga) تجربه کنید و زیر درختانی که نام ساحل را به آن دادند قدم بزنید.

منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1948

به "راهنمای فرار از شلوغی در پنج مقصد گردشگری محبوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای فرار از شلوغی در پنج مقصد گردشگری محبوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید