دولت افغانستان: صلح بدون آتش بس و مذاکرات بین الافغانی امکانپذیر نیست

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون ریاست جمهوری افغانستان گفت که برقراری صلح در افغانستان بدون اعلام آتش بس عمومی و شروع مذاکرات بین الافغانی به موضوع دولت امکان ندارد.

دولت افغانستان: صلح بدون آتش بس و مذاکرات بین الافغانی امکانپذیر نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری گفت: اعتمادسازی برای صلح و اظهار نیت صادقانه طرف مقابل برای صلح یک ضرورت اساسی است.

وی اضافه نمود: شروع مذاکرات بین الافغانی به مالکیت افغان ها با موضوع دولت افغانستان و نیز اعلام آتش بس عمومی و سراسری، سه ضرورت جدی برای اعتمادسازی و سه نقطه بزرگ و کلیدی برای موفقیت پروسه صلح است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر رسانه ای دانش، معاون دوم رئیس جمهور افغانستان تاکید می نماید که بدون این سه اصل نه اعتمادی به وجود می آید و نه برای یک صلح پایدار می توان امیدی داشت.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز امروز در نشست امنیتی رایزینا توضیح داد که آتش بس تسریع کننده صلح پایدار است اما طالبان در رابطه با صلح جدی نیستند.

این در حالی است که باوجود تاکید دولت افغانستان برای درج آتش بس به عنوان بخشی از توافق آمریکا با طالبان، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته که در این توافقنامه هیچ چیز جدید وارد نشده است.

لازم به ذکر است که آمریکا و طالبان پس از 10 دور گفت وگو بر روی 4 محور موافقت کردند؛ این محورها شامل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کاهش خشونت ها، عدم استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها و نیز شروع گفت وگوهای بین الافغانی است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 694

به "دولت افغانستان: صلح بدون آتش بس و مذاکرات بین الافغانی امکانپذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: صلح بدون آتش بس و مذاکرات بین الافغانی امکانپذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید