در شرایط بی آبی مردم نمی توان در خانه باغ ها بی رویه آب مصرف کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/بوشهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر سرانه آب در روستاها جوابگوی احتیاج و مصرف مردم نیست و گرمای شدید هوا و مشکلاتی چون کرونا این موضوع را تشدید نموده است.

در شرایط بی آبی مردم نمی توان در خانه باغ ها بی رویه آب مصرف کرد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عبدالحمید حمزه پور آدینه شب در نشست آنالیز مسائل آب شهرستان تنگستان عنوان نمود: آنچه که واقعیت است صادقانه می گوییم، حدود 2 ماه است که روستاها با آب و فاضلاب شهری ادغام شده، ادعا نمی کنیم در این دو ماه معجزه نموده ایم، اما سعی شده در حد توان مسائل را احصاء و برای پیگیری آن کوشش کنیم. سرانه ها هیچ وقت جوابگوی احتیاج مردم و میزان استفاده آنان نیست، آن هم در جایی مانند بوشهر، هرمزگان و یا سیستان و بلوچستان که به دلایل مختلف سرانه ها معنی نمی دهد.

وی با اشاره به مشکل طولانی بودن شبکه و فرسودگی آن ادامه داد: گرمای شدید هوا احتیاج و مصرف آب را بالا می برد و الان هم کرونا مزید بر علت شده است. هیچ منبع دیگری نیز برای تامین آب در روستاهای ما وجود ندارد، بخشی از آب فراوری شده به سبب فرسودگی شبکه هدررفت است.

این مسئول شرح داد: 80 درصد آب بوشهر از خارج استان تامین می گردد، همه چیز چون تخصیص و لوله ها نیز برای 15 سال پیش است، حتی 25 درصد اضافه شده به سرانه روستاها را نیز از نقاط دیگر کم نموده ایم، اما شاید هنوز به نقطه هدف نرسیده باشد؛ بنابراین آبی وجود ندارد که به شبکه افزوده گردد.

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر تاکید نمود: باید به هر طریقی که شده آب شیرین کن ها راه اندازی شوند؛ به عنوان یک کارشناس آب می گویم که تنها راهکار این مشکل راه اندازی آب شیرین کن است. در بوشهر با افزایش ظرفیت آبشیرین کن 10 هزار متر مکعبی به 22500 متر مکعب مشکل تا حدودی حل شده و بک آبشیرین کن 35 هزار متر مکعبی نیز در حال راه اندازی است. حدود 150 هزار مترمکعب دولت مجوز صادر نموده و قول می دهیم اب شیرین کن منطقه لاور تا اواخر تابستان راه اندازی گردد تا مسائل چندین روستای دشتی رفع گردد.

حمزه پور اعلام نمود: مشکل دیگری که داریم خانه باغ ها است، وقتی مردم آب خوردن ندارند نمی توان این کار را کرد. اینجا شمال نیست که 50 بوته نارنج و لیموترش کاشته گردد، اسم کوچه های شکیل هم گذاشته اند و پمپ نصب نموده اند. من می خواهم که انشعاب تمام این خانه باغ ها به هر کسی هم که وصل باشد، با قدرت تمام قطع گردد، چون این کار می تواند بخشی از مسائل را حل نماید. مردم در بی آبی له له می زنند و در این شرایط نمی توان در خانه باغ ها بی رویه آب مصرف کرد.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و خطوط انتقال گفت: علاوه بر اینکه آب شیرین کن ها باید سریعتر راه اندازی شوند، باید در این زمینه نیز ورود کنیم و همچنین در بوشهر و نوار ساحلی راه اندازی شده و بازسازی خطوط انجام بگیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر توضیح داد: خدا را شکر که دریا و پتانسیل شیرین سازی آب دریا وجود دارد، و می توانیم از این ظرفیت استفاده نماییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 945

به "در شرایط بی آبی مردم نمی توان در خانه باغ ها بی رویه آب مصرف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط بی آبی مردم نمی توان در خانه باغ ها بی رویه آب مصرف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید