دانشگاه ها برای حل مسائل مردم پیشگام باشند

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، میررضا مجیدی عصر امروز در مراسم افتتاح تالار جدید دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه گفت: مسائل جامعه را می توان به یاری اساتید و محققان دانشگاه ها و به ویژه با تکیه بر توان داخلی حل کرد.

دانشگاه ها برای حل مسائل مردم پیشگام باشند

وی توضیح داد: اگر چه در شرایط امروز کشورمان به خاطر تحریم دشمنان انقلاب با برخی مسائلی روبه رو گردیده است، اما با اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی از جمله دانشگاه های کشور و با همدلی، وحدت و اندیشه نو می توان بر این مسائل چیره شد.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه از بین بردن جو بی اعتمادی، ایجاد امید و نشاط در جامعه را از جمله رسالت دانشگاهیان بیان نمود و اعلام نمود: دانشگاهیان به عنوان قشر فهیم و نخبه جامعه باید با تمام توان خود برای حل مسائل و احتیاج مردم دست به کار شوند.

وی در ادامه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی را یکی از دانشکده های قدیم و تاثیرگذار این دانشگاه بیان نمود و گفت: این دانشکده در دوره فعالیت آموزشی و پژوهشی خود افراد شایسته و بزرگی تربیت نموده و به جامعه تحویل داده که امروزه از آنان با افتخار یاد می نمایند.

مجیدی، در ادامه توجه به توسعه و تکمیل برخی زیرساخت های دانشکده ها برای توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه را ضروری بیان نمود و اضافه نمود: در صورت برطرف این احتیاجها و به ویژه تکمیل و توسعه برخی زیرساخت های موجود در دانشگاه است که می توان در راستای اهداف دانشگاه گام های موثری برداشت.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این دانشکده یادآور شد: این تالار یکی از احتیاجهای اساسی این دانشکده است که امروز به یاری اعضای هیات رئیسه و همکاران این دانشکده به بهره برداری رسید.

یوسف ادیب، در ادامه با اشاره به صندلی و معرفی این دانشکده اضافه نمود: این دانشکده از جمله قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه تبریز است که هم اکنون نزدیک یک هزار و 500 دانشجو در سه گروه آموزشی روانشناسی، علوم تربیتی، علم اطلاعات و دانش شناسی است و گروه های آموزشی روانشناسی و علوم تربیتی تا مقطع دکترای، و رشته علم اطلاعات و دانش شناسی تا سطح کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 36

به "دانشگاه ها برای حل مسائل مردم پیشگام باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها برای حل مسائل مردم پیشگام باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید