خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی را خواهان شد

به گزارش تایمر سرگرمی، بغداد - خبرنگاران - مشاور امنیت ملی دولت عراق بر ضرورت خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی از کشورش طبق یک برنامه زمانبندی معین تاکید نمود.

خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی را خواهان شد

به گزارش دوشنبه شب خبرنگاران؛ قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در ملاقات با سفیر کانادا در بغداد و از شرکای ائتلاف نظامیان آمریکایی در عراق خواستار خروج نظامیان این اتئلاف از کشورش شد.

باوجود گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج تمام نظامیان خارجی از این کشور هنوز ائتلاف آمریکایی از اجرای قانون سرپیچی نموده و حاضر به سرانجام اشغالگری خود نیستند.

قاسم الاعرجی که پیش از این وزیر کشور عراق بود و اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت انجام وظیفه می نماید در ملاقات با سفیر کانادا در بغداد تاکید نمود که نظامیان ائتلاف تابع آمریکا باید بر اساس یک برنامه زمانبندی تعیین عراق را ترک نمایند.

بخش اطلاع رسانی دفتر مشاور امنیت ملی عراق امروز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که الاعرجی و سفیر کانادا در بغداد در این ملاقات مساله خروج نظامیان خارجی را از خاک عراق مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

دولت عراق پیشتر اعلام نمود که نیازی به نیروهای رزمی در خاک کشورش ندارد و فقط از یاری در زمینه آموزش نیروهایش بهره خواهد برد.

دولت عراق افزوده که در جریان سومین دور گفت وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن در 19 فروردین ماه 1400، مساله خروج نیروهای خارجی از عراق را طبق یک برنامه زمانبندی تعیین بحث و آنالیز نموده است.

این در حالیست که ژنرال مک مکنزی فرمانده مرکزی ارتش آمریکا به تازگی گفت که نه تنها هنوز هیچ دستورالعملی برای خروج نیروهایش از عراق دریافت ننموده بلکه درصدد توسعه فعالیت این نیروها در مبارزه با تروریسم است.

این تناقض گویی بین بغداد و واشنگتن در عراق با اعتراض های سیاسی روبه رو شده و بعضی از شخصیت های عراقی خواستار شفاف سازی دولت در مورد پرونده خروج نیروهای بیگانه از کشورشان شده اند.

در این زمینه یکی از مهمترین نقدها به دولت عراق این است که هنوز آمار تعیین در مورد تعداد دقیق نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی ها در اختیار ندارد و استناد بغداد صرفا بر آمارهایی است که خود ایالات متحده اعلام می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1611

به "خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور امنیت ملی عراق خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید