خبرنگاران مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می داند

به گزارش تایمر سرگرمی، قصرشیرین- خبرنگاران- فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور گفت: مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می داند از این رو اقتصاد مرزنشینان برای ما خیلی مهم است.

خبرنگاران مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می داند

سردار سرتیپ احمد علی گودرزی روز سه شنبه در حاشیه سفر به قصرشیرین و رونمایی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای هنگ مرزی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: همه کسانی که در حاشیه مرز هستند و وظیفه تامین امنیت آن ها بر عهده مرزبانان ما است، پشتیبانی بی دریغی از مجموعه مرزبانی دارند از رو کار این ها لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، همکاران مرزبانی در بحث مواسات و اقدام مومنانه از جیب خود و از تجهیزات و امکانات در اختیار خود هزینه کردند و در حاشیه مرزها و جاهایی که احتیاج بود در انتها سال گذشته و ابتدای سال جاری که شرایط به لحاظ بیماری کرونا سخت بود، کوشش هایی را انجام دادند و طرح های مشارکتی داشتند که در همه استان های کشور رخ داد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در استان کرمانشاه هم مرزبانان با درک درستی که دارند، مرزنشینان را حمایت کردند که هم در حوزه بهداشتی و هم غذا و درمان و پزشکان در نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی مراقبت می کردندکه بیشتر پزشکان وظیفه و همکاران موقت ما هستند.

سردار سرتیپ گودرزی افزود: لحظات شیرین و غرورآفرینی در مرزبانی استان کرمانشاه می بینم که مرزبانان ما جوانانی هستند که برای ارتقای آمادگی و توان عملیاتیشان سر از پا نمی شناسند و ارزیابی ما در حوزه مرزبانی استان کرمانشاه شرایط مطلوب و پایداری است که به همه همکاران و کسانی که در این استان مهم و راهبردی نقش آفرینی می نمایند خداقوت می گوییم.

وی گفت: در بازدیدی که از مرزهای استان قهرمان پرور کرمانشاه داشتیم هم از هنگ مرزی پاوه که الحمدالله شرایط مطلوبی از حیث امنیتی داشت و هم قصرشیرین که از لحاظ راهبردی بودن و استقرار نیروهای مرزی مرز یک صندلی ملی دارد همه دستگاه ها برای حفظ حدود و ثغور کشور کوشش های ارزنده ای که در فراوری امنیت نقش آفرینی می نمایند، دارند.

او ادامه داد: مرزبانی نیروی انتظامی هم این صندلی را به لحاظ ساختاری به خود اختصاص داده و در مرزهای طویل خشکی و دریایی در حال کوشش و فعالیت است و در استان مهم کرمانشاه که صندلی خاصی در فراوری امنیت کشور و 371 کیلومتر مرز دارد، توسط مرزبانان غیور با چهار هنگ مرزی در حال کوشش است.

او گفت: خوشبختانه با ساختار جدیدی که فرمانده کل قوا در سال گذشته به مرزبانی نیروی انتظامی دستور فرمودند و تدابیرشان را ابلاغ فرمودند در استان کرمانشاه ارتقای گردان مرزی سومار به هنگ مرزی سومار با صندلی مناسب داشتیم و یک گردان تکاوری تقویت شده در مرزهای استان ترجیحا در هنگ مرزی پاوه را اختصاص دادیم.

وی گفت: برای جلوگیری از کالای قاچاق و سایر سلاح ها و اقلام ممنوعه ای که بعضا افراد ناآگاه به داخل کشور نفوذ بدهند نیز کوشش هایی صورت گرفته و هنگ مرزی ثلاث را ارتقا صندلی دادیم و در این خصوص نیز تجهیزات و نیروی مناسب هم به مرزبانی استان اضافه شده است.

فرمانده مرزبانی نیزروی انتظامی کشور گفت: منازلی را برای مرزبانان که مدت مدیدی را در نقاط صفر مرزی به دور از خانواده هایشان در کوشش شبانه روزی هستند با ایجاد شهرک های سازمانی در دستور کار قرار داریم که در قصرشیرین نیز فرمانداری یاری نموده و منازل سازمانی آماده شده و قبل از آغاز سال تحصیلی همکاران ما در این منازل و شهرک ها مستقر می شوند که برای بالابردن آستانه تحمل همکاران اثرگذار است.

سردار سرتیپ گودرزی اضافه نمود: در خوشایندسازی محیط خدمت نیز کوشش شده هم محیط را متناسب کنیم و هم اقتدار سازمانی افزایش یابد که بحمدالله این شرایط چشمگیر و رو به صعود است و هم آستانه تحمل همکاران افزایش یافته که پایگاه ها و محیط زیستی مناسب و خوشایند شده و استحکامات را نیز نسبت به گذشته مستحکم تر کردیم.

وی افزود: هم توان عملیاتی و هم آموزش نیروهای ما و به ویژه قرارگاهی که به تازگی دستور دادیم قرارگاه هوشمندسازی مرزها را در دستور کار قرار بدهند که امروز بسیار راضی شدم در هنگ مرزی قصرشیرین جوانان بروند مرزبانی امروز احتیاجسنجی می نمایند و احتیاج واقعی خودشان را انجام می دهند و براساس آن احتیاجمندی های خود را مرتفع می نمایند که در گذشته نیروهای مسلح چنین شرایطی نداشتند.

او گفت: امروز می بینیم جوانان ما با دست خالی و کمترین امکانات بالاترین بهره دهی را دارند و برای ارتقای توان عملیاتی و صیانت از نیروها کوشش می نمایند تا تجهیزات مورد احتیاج را در اختیار قرار دهند.

وی ادامه داد: در هوشمندسازی و در بحث الکترونیکی کردن و اپکتیکی کردن مرزها برای ارتقای افزایش ضریب امنیتی مرزها کوشش می گردد و از هیچ گونه اقدامی دریغ نمی گردد و هم مرزبانان ما و در ناجا هم به صورت اولویت اصلی ما هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم.

او اضافه نمود: سیستم های الکترونیکی اپتیکی، پهپادها، هلوشات و واتکوپترهایی که به تازگی در اختیار مرزبانی قرار دادیم و دوربین هایی بسیار مناسب و مورد احتیاج مرزها اعم از آبی در دریا روی شناورهای پیشرفته که به زودی به دریابانی جنوب اختصاص داده می گردد و هم در مرزهای غربی که امروز قسمتی را ملاحظه کردید و این سیستم های الکترونیکی و اپتیکی در فاصله کمی در اختیار نیروها قرار می گیرد.

وی گفت: این سیستم ها این امکان را می دهد که فرماندهان ما در اتاق خودشان تصاویر مرزها را به صورت شبانه روزی رصد نمایند و رصد کردن مرزها باعث می گردد هم تامین امنیت مرزها اتفاق بیفتد و هم دوستان بتوانند به نحو شایسته به ماموریت خود ادامه دهند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی واقع شده است که مبادلات مالی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1148

به "خبرنگاران مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید