خبرنگاران روسیه و کوبا و عزمی جدی برای تقویت روابط حتی بعداز کاستروها

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی تماس تلفنی ضمن تبریک به همتای کوبایی خود میگل دیاز-کانل به مناسبت انتصاب وی به رهبری حزب کمونیست کوبا، برای تقویت روابط راهبردی و همکاری های دوجانبه در همه زمینه ها ابراز امیدواری کرد.

خبرنگاران روسیه و کوبا و عزمی جدی برای تقویت روابط حتی بعداز کاستروها

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران از شبکه تله سور، براساس اعلام تارنمای رسمی دولت روسیه، سران مسکو- هاوانا طی تماس تلفنی ضمن تاکید بر تقویت روابط راهبردی و همکاری های مشترک در مبارزه علیه کووید19، توافق کردند که مناسبات دو کشور در زمینه های گوناگون سیاسی، تجاری و مالی تقویت گردد.

رئیس جمهوری روسیه با ابراز تبریک به همتای کوبایی خود به مناسبت انتصاب وی به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا و سالروز تولدش، گفت: تصمیم کنگره هشتم این حزب، نشانگر اعتبار سیاسی پررنگ دیاز کانل و به رسمیت شناختن دستاوردهای قبلی وی برای کشور است.

پوتین همچنین در پیامی سلام محبت آمیز خود را به رائول کاسترو رهبر پیشین این حزب رساند.

دیاز کانِل آدینه گذشته (27 فروردین) در جریان برگزاری هشتمین کنگره تاریخی حزب کمونیست کوبا با شعار اتحاد و استمرار در مرکز همایش هاوانا از سوی رائول کاسترو به عنوان رهبر این حزب معرفی گردید. وی از روز دوشنبه (20 آوریل) همزمان با شصت ویکمین سالروز تولد خود، با تکیه بر مسند رائول کاسترو سکان راهنمایی کوبا را به دست گرفت.

به گفته تحلیلگران، انتخاب میگل دیاز کانل به معنای انتقال 6 دهه حکومت و رهبری برادران کاسترو به نسلی جوان تر است.

رئیس جمهوری روسیه در سرانجام، ضمن ارزیابی مثبت ازهمکاری استراتژیک مسکو-هاوانا، ابراز امیدواری کرد که بتواند به روابط دوجانبه در جهت گفت وگوی سازنده و سودمند متقابل در همه زمینه ها انگیزه بیشتری بخشد.

هاوانا در راستای تدابیر بهداشتی خود برای مقابله با کووید19، با اتمام مرحله نهایی کارآزمایی های بالینی واکسن کوبایی در کوبا و ایران، از شنبه آینده (4 اردیبهشت) برنامه واکسیناسیون انبوه با واکسن های تولیدی خود را شروع می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1651

به "خبرنگاران روسیه و کوبا و عزمی جدی برای تقویت روابط حتی بعداز کاستروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه و کوبا و عزمی جدی برای تقویت روابط حتی بعداز کاستروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید