خبرنگاران بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است

به گزارش تایمر سرگرمی، یاسوج- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 تا 50 درصد موارد ابتلا به کووید 19 در این استان خانوادگی است که می طلبد مردم از نشست های خانوادگی پرهیز کنند و از تلفن و سایر ابزارهای اینترنتی جویای احوال یکدیگر شوند.

خبرنگاران بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است

پرویز یزدان پناه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: شمار جانباختگان کووید19 در استان به 259 نفر رسیده و در 24 ساعت گذشته 7 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 400 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 152 بیمار کرونایی قطعی بوده و 26 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه توضیح داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13هزارو 115نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی ابراز داشت: از 321 نمونه جدید دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد(62درصد)، گچساران(18 درصد) ، کهگیلویه (14 درصد)و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح نمود: آمارهای ابتلا به کووید19 در استان رو به افزایش است و همچنان تعدادی بیمار در لیست انتظار هستند.

وی تاکید نمود: شمار بیماران بستری در حال افزایش است و این خود موجب فرسودگی و خستگی کادر درمان شده است.

یزدان پناه همچنین به اهمیت استفاده از ماسک ، رعایت فاصله فیزیکی،رعایت بهداشت فردی، تردد نکردن در مکان های شلوغ و سربسته و پر خطر و پرهیز از حضور در تجمعات اشاره نمود.

وی از کسانی که در قرنطینه هستند درخواست کرد که روزانه شرایط خود را به وسیله سامانه 4030 چک نمایند و بجز در صورت احتیاج به خدمات بستری در بیمارستان از مکان قرنطینه خود خارج نشوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1297

به "خبرنگاران بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسیاری از موارد ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خانوادگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید