حضور 7 هنرمند خوزستانی در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون صنایع دستی خوزستان گفت: هفت هنرمند صنایع دستی استان در شش رشته هنری در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی حضور دارند.

حضور 7 هنرمند خوزستانی در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، شکراله قاسمی امروز یکشنبه سوم شهریورماه 98 گفت: غرفه خوزستان در بهترین فضای نمایشگاهی برپاشده و صنعتگران استان نیز به منظور عرضه محصولات خود به صورت رایگان در بخش هایی که به صورت مجزا درون غرفه اصلی تعبیه شده است، قرارگرفته اند..

او بابیان این که غرفه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در فضایی به مساحت 110 متر ایجادشده است، گفت: با توجه به این که به تازگی اهواز و دزفول به عنوان شهر ملی صنایع دستی در رشته های مینای صبی و کپوبافی انتخاب شده اند و شوشتر و هویزه نیز به صورت مشروط در رشته های احرامی بافی و بوریابافی به این عنوان نائل آمده اند، چهار بخش مجزا از غرفه استان را برای آشنایی عموم، به آن ها اختصاص داده ایم.

معاون صنایع دستی خوزستان اضافه نمود: بر همین اساس در این نمایشگاه محصولاتی از دسترنج صنعتگران استان به منظور عرضه و فروش در معرض دید عموم قرارگرفته است که شامل مینای صبی، کپو، بوریا و حصیر، گلیم و گبه، سفال سنتی و احرامی هستند.

اوبا اشاره به صنعتگران استان در این نمایشگاه توضیح داد: حامد جیزان از اهواز (شهر ملی مینای صبی)، زینت ظهیرنیا و اختر رسول منش از دزفول (شهر ملی کپو)، ناجی والی پور از هویزه در رشته بوریابافی، کریم زرگریان از شوشتر در رشته احرامی بافی، دنیا افروز نجفوند دریکوندی از اندیمشک در رشته گلیم بافی و مهرداد مهردادیان از شوش در رشته سفالگری سنتی در نمایشگاه حضور دارند.

قاسمی ضمن دعوت از شهروندان تهرانی و خوزستانی های مقیم تهران برای حضور و بازدید از سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی یادآور شد: هنرمندان استان خوزستان در سالن 8 و 9 اقدام به عرضه تولیدات صنایع دستی خود می نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 329

به "حضور 7 هنرمند خوزستانی در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی" امتیاز دهید

1 کاربر به "حضور 7 هنرمند خوزستانی در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 7 هنرمند خوزستانی در سی ودو مین نمایشگاه ملی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید