حاشیه های پررنگ و جنجالی در نیمه جشنواره فیلم فجر

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران: جشنواره سی و هشتم از نیمه گذشت و کماکان حواشی پررنگ هستند و حتی از خود فیلم ها هم بعضا مهم تر جلوه می نمایند. البته با توجه به کیفیت پایین و خنثی عموم فیلم ها خیلی هم عجیب نیست. نگاهی انداخته ایم به مهم ترین حواشی فجر سی و هشت در میانه راه آن.

حاشیه های پررنگ و جنجالی در نیمه جشنواره فیلم فجر

مورد عجیب ریحانه پارسا

ریحانه پارسا بازیگر جوان و تازه کاری که با سریال پدر معروف شد و روی بورس آمد از همان اول کار کلی حاشیه برانگیخت. اول با انتشار عکس های مدلینگ، بعد شلوارک کوتاه و حالا هم ادا و اطوار های عجیب در نشست خبری. او که اولین تجربه سینمایی خود را در فیلم خوب بد جلف: ارتش سری با پیمان قاسمخانی از سر گذرانده است، بعد از نمایش فیلم در سالن رسانه برای شرکت در نشست خبری فیلم در سالن حضور پیدا کرد. اما ادا و اطوار هایی که در نشست از خود درمی آورد عجیب و غریب هستند.

این میزان از سبکسری، خودشیفتگی و لوندی در یک مکان رسمی واقعا حیرت انگیز است! کافیست به عکس ها نگاه کنید! اکت های او مناسب فضاهای دیگر هستند نه یک نشست خبری! و او آنقدر سرگرم و محو دوربین های عکاسی بود و از خود بیخود دوربین شده بود که حتی متوجه سوالاتی که ازش می پرسیدند هم نمی شد و مجری باید سوال را برایش چندباره تکرار می کرد!

البته از یک جوان خام بیست ساله که در اولین کارش ناگهان پرت شده وسط شهرت و پول نمی توان انتظار داشت که خودش را گم نکند. مگر اینکه شخصیت قوی ای داشته باشد که گویا در پارسا نباید سراغ آن را گرفت!

فیلمنامه دزدی

این هم از حاشیه درخت گردو. در نشست خبری درخت گردو یکی از خبرنگاران مدعی شد فیلمنامه این فیلم دزدی از روی یک فیلمنامه ثبت شده دیگر است. اما مهدویان در جواب گفت که نام نویسنده فیلمنامه اول در تیتراژ آمده و با او هماهنگ بودند بعد خبرنگار نامه ای را در موبایلش نشان داد که مدعی بود نامه خانه سینماست به سازنده درخت گردو مبنی بر جلب رضایت نویسنده اول. مصطفی احمدی گفت که رضایت او را دارند و مبلغی بابت فیلمنامه پرداخت نموده اند و رضایت نامه ها حتی همراهش است. مهران مدیری برای سرانجام بخشیدن به بحث گفت اگر شکایت این چنینی وجود دارد باید توسط مراجع قضایی پیگیری گردد و جای بحثش، نشست خبری فیلم نیست.

تاثیرگذاری درخت گردو

اما این تنها نکته ویژه درباره درخت گردو نبود. فیلم همه را متحیر نموده و در سالن رسانه بعد از تماشای فیلم تماشاگران همگی در بهت فرو رفته و با چشمانی اشکبار سالن را ترک می کردند. دردناکی فیلم تا سرانجام روز صحبت سر هر میز اهالی مطبوعات بود و چند نفر حتی گفتند که تاب دیدن فیلم تا سرانجام را نداشته اند و از سالن بیرون زده اند. فیلم در آرا مردمی جز محبوب ترین هاست و با اختلافی فاحش، بیشترین تعداد رای فوق العاده را کسب نموده است.

البته که عجیب نیست، بعد از فیلمبرداری سکانس حمام حال همه عوامل آنقدر بد شده که مجبور شدند فیلمبرداری را چند روز تعطیل نمایند. پیمان معادی هم به دلیل فشار روحی شدیدی که در فیلم متحمل شده چند روز در بیمارستان بستری بوده و اواخر فیلمبرداری کلی آرامبخش و قرص مصرف می نموده است.

صیغه و داستان هایش

باز هم نشست ها و حواشی اش. این بار مغز استخوان سوژه اصلی بود. فیلمی که داستانش درباره مادری است که برای نجات فرزندش از سرطان، روی عشق و همسر دومش پا می گذارد و سعی دارد قبل از سرانجام عده شان با همسر قبلی خود، از او حامله گردد تا از بند ناف جنین بتوانند فرزندش را نجات دهند. همین باعث شد در نشست حرف های جالبی زده گردد. به اخلاقیات شخصیت گیر دادند و ایزدیار در جواب گفت که این تصمیم مادر را درک می نماید و به نظرش هرمادری برای نجات فرزند خود دست به هرکاری می زند! ناگهان یکی از وسط سالن فریاد زد به مادر ها توهین نکنید! از صیغه و قوانین صیغه هم زیاد پرسیده شد و کلی با آن شوخی کردند.

پرشورترین سانس سینما

امروز، پخش شهرآورد تهران، بازی استقلال و پرسپولیس، شلوغ ترین و پرهیجان ترین سانس سینما از ابتدای جشنواره تا به امروز بود که البته به ما خوش گذشت، اما برای جشنواره تاسف برانگیز است. خیلی ها با پرچم آمده بودند و فضای داخل سالن ها شوری شبیه به ورزشگاه داشت.

تلفن معادی

پیمان معادی یکی از اصلی ترین گزینه های دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد است و تا به اینجا فیلم های دیگر نتوانسته اند قهرمانی برای رقابت با او در این بخش ارائه نمایند. حضور او در جشنواره حواشی زیادی را برانگیخت. اول گفته شد تحریم نموده و حضور پیدا نخواهد کرد، بعد برگزارنمایندگان جشنواره این مسئله را تکذیب کردند. سپس در جلسه مطبوعاتی حاضر نشد، اما با او تماس تلفنی برقرار کردند و او بابت عدم حضورش عذرخواهی کرد. قضیه این است که او آمریکاست که به نشست نرسید، اما مهران مدیری گفت برای اختتامیه خود را خواهد رساند.

مسعود فراستی روی سن

این هم یکی از عجیب غریب ترین اتفاقات جشنواره سال جاری است! اصلا معلوم نیست این حرکت عجیب و ضایع به دستور چه کسانی به نمایش درآمد، اما مسعود فراستی در اقدامی عجیب و دستوری در نشست روز صفر حضور پیدا کرد و رفت روی سن عوامل را بغل کرد و بوسید و گفت این بهترین فیلم جشنواره است! اصلا مگر داریم؟!

مهران مدیری بعد از سال ها

حضور مهران مدیری در کاخ جشنواره پس از مدت زیادی رخ داد یا شاید حتی برای اولین بار. این اتفاق جالبی است. او با یک عینک آفتابی حضور پیدا نموده بود و دراین باره گفت عینک را برای قیافه دریافت نزده و دو شب گذشته نخوابیده و در حین تماشای فیلم هم کلی گریه نموده و به این خاطر قیافه اش خوب نیست و عینک زده.

داریوش ارجمند

حرف های داریوش ارجمند هم که بازیگر روز بلوا است حسابی سروصدا به پا کرد. او درباره وقایع اخیر اظهارنظر هایی کرد که با نقدها زیادی همراه شد. او با تسلیت و تبریک بابت شهادت سردار دل ها حرف هایش را شروع کرد و یک مرگ بر آمریکا هم گفت. سپس خیلی سرد درباره حادثه هواپیما تسلیت گفت و همین زمینه نقدها را فراهم کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1072

به "حاشیه های پررنگ و جنجالی در نیمه جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های پررنگ و جنجالی در نیمه جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید