جزیره کاپری در ایتالیا و جاذبه هایش

به گزارش تایمر سرگرمی، بیشتر ما ایتالیا را به آثار تاریخی باستانی اش می شناسیم اما در این کشور جزیره ای سرسبز و تماشایی به اسم جزیره کاپری هست که روی دیگری از ایتالیا را به شما نشان می دهد. این جزیره پر از سواحل شگفت انگیز، آثار باستانی رومی و چشم اندازهای تماشایی و صخره ای ست که دست در دست هم مکانی رویایی را به وجود آورده اند. سفر به جزایر بکر و جذاب آرزوی خیلی از گردشگران است برای همین بسیاری از آن ها در سفر به ایتالیا سفر به جزیره کاپری را به هیچ وجه از دست نمی دهند. اگر می خواهید از جزیره کاپری بیشتر بدانید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

جزیره کاپری در ایتالیا و جاذبه هایش

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

کاپری یکی از جذاب ترین جزایر ایتالیاست که در دریای تیرینی و منطقه کامپانیا جای دارد. این جزیره آنقدر جذاب و تماشایی ست که گردشگران زیادی از سراسر جهان و به ویژه از شهرهای جنوبی ایتالیا برای تماشای چشم اندازهای دیدنی خودشان را به این جزیره می رسانند. این جزیره با طول 6 و عرض 2 کیلومتر وسعت کوچکی دارد اما دو شهر کاپری و آناکاپری را در خود جای داده است. قایق ها در فواصل زمانی تعیین به سمت جزیره کاپری رفت و آمد می نمایند؛ نزدیک ترین راستا از شهر سورنتو انجام می شود و طولانی ترین راستا از شهر ناپل.

مهمترین جذابیت این جزیره شگفتی های طبیعی و طبیعت سرسبزش است پس تعجبی ندارد که تعدادی از امپراتورها برای فرار از شلوغی روم باستان به جزیره کاپری پناه می بردند. کاپری جزیره ای خیره نماینده و جذاب در آنسوی ناپل و ساحل آمالفی ست و ده هاست که الهام بخش هنرمندان شده و افراد معروف و پولدار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. اجازه بدهید تعدادی از جاذبه های جزیره کاپری را معرفی کنیم :

مارینا پیکولا | Marina Piccola

از شهر کاپری سوار اتوبوس شوید تا بعد از چند دقیقه به ساحل رویایی مارینا پیکولا برسید. خیلی ها برای شنا خودشان را به این ساحل می رسانند چون موقعیت مکانی آن جای مناسبی را برای شنا فراهم نموده است. صخره های پرشیبی این ساحل را احاطه نموده که اجازه ورود باد به آن را نمی دهند پس با خیال راحت می توان حتی در فصل زمستان هم در این ساحل شنا کرد و در زیر تابش مستقیم خورشید نشست. در قسمت جنوبی این ساحل بندر کوچکی هست که قایق های زیادی در کنار آن لنگر گرفته اند.

غار آبی | Grotta Azzurra

یک غار پر از آب که ورود به آن فقط از راه دریا ممکن است. انعکاس نور خورشید باعث می شود که داخل این غار به رنگ آبی روشن جذابی به نظر برسد. قایق های زیادی در کنار ورودی این غار هستند که گردشگران را به داخل غار می برند اما ارتفاع ورودی غار خیلی کم است و برای رد شدن از آن باید خم شوید! این غار از قرن 19 تا به حال به یکی از مهمترین جاذبه های جزیره کاپری تبدیل شده و برای رسیدن به آن باید از مارینا گرند سوار قایق شوید و یا از آناکاپری اتوبوس بگیرید.

باغ های آگوستوس | Gardens of Augustus

این باغ گیاهشناسی به دستور امپراتور اگوستوس ساخته شده و امروز یکی از زیباترین جاذبه های جزیره است. در این باغ به روی ایوان های گل کاری شده بروید و مدت ها محو تماشای جزایر فارالیونی شوید. این سه جزیره سنگ آهکی چشم اندازهای جذابی دارند و در وسط دریا سر از آب بیرون آورده اند.

کاخ جویز | Villa Jovis

همانطور که گفتیم امپراتورهایی برای تفریح و استراحت به جزیره کاپری می رفتند و در مدت اقامت خود در این جزیره کاخ هایی را ساخته اند که امروز به میراث تاریخی جزیره تبدیل شده اند. این کاخ رومی با 18 هزار متر مربع یکی از بزرگ ترین کاخ های جزیره است و با توجه به اینکه در بالای تپه قرار گرفته است با رفتن به آن چشم اندازهای تماشایی زیادی در انتظارتان است. در کنار این کاخ صخره ای هست که می گویند امپراتور هر کسی را که باعث آزردگی اش می شد از این صخره به پایین می انداخت!

طاق طبیعی | Arco Naturale

در گوشه ای از این جزیره طاقی طبیعی نظرتان را جلب می نماید که در اثر گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی به این شکل در آمده است. هزاران سال زمان برده تا این طاق در اثر فرسایش های طبیعی شکل بگیرد و اثری خارق العاده را خلق کند. این طاق با 20 متر ارتفاع و 12 متر عرض جذابیت های زیادی دارد و از کاخ رومی جویز هم به خوبی دیده می شود. بعید است که گردشگری تا جزیره کاپری برود از این طاق با ابهت را نبیند، طاقی که نقش زیادی در چشم اندازها و جذابیت های جزیره کاپری دارد. خیلی از گردشگران در کنار این طاق عکس ها و سلفی های جذابی می اندازد تا سفر به این جزیره را برای همواره ثبت نمایند و با تماشای آن خاطرات سفر به جزیره جذاب کاپری برایشان یادآوری شود.

پیاتزا اومبرتو | Piazza Umberto

اگر از ساحل و چشم اندازهای ساحلی خسته شدید به مرکز شهر کاپری بروید، در این قسمت برای گذراندن بک عصر دلچسب هیچ جایی بهتر از زیباترین میدان شهر نیست! پیاتزا اومبرتو معروف ترین میدان شهر کاپری ست و در اطراف آن کافه های زیادی می بینید که جایی عالی برای نشستن و تماشای مردم است. عصرها تعداد زیادی از مردم در این میدان جمع می شوند تا چند ساعتی را در کافه ها بگذرانند و یا چشم اندازهای تاریخی اطراف را تماشا نمایند. در چند قدمی این میدان برج ساعت بزرگی هست که قدمت آن به قرن 17 برمی شود.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 603

به "جزیره کاپری در ایتالیا و جاذبه هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کاپری در ایتالیا و جاذبه هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید