تصمیم تازه شهرداری تهران در خصوص پروژه خانه- موزه جلال و سیمین

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، به دنبال اعتراض جمعی از نویسندگان و هنرمندان کشور به خاطر تأخیر در اجرای پروژه خانه- موزه زنده یادان جلال آل احمد و سیمین دانشور، شهرداری تهران پروژه مزبور را که قبلاً از دستور کار خارج شده بود، مجدداً در لیست پروژه های اولویت دار قرار داد.

تصمیم تازه شهرداری تهران در خصوص پروژه خانه- موزه جلال و سیمین

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمد حسین دانایی، خواهرزاده زنده یاد جلال آل احمد که پیگیر پروژه مزبور است در این زمینه به خبرنگاران گفت: پس از این که نامه مورخ 8/6/1394 جمعی از استادان ادبیات و هنرمندان و نویسندگان کشور مبنی بر اعتراض به تأخیر در اجرای پروژه خانه- موزه جلال آل احمد و سیمین دانشور منتشر شد و نسخی از آن نیز در اختیار مقامات مورد خطاب، از جمله شهردار تهران نهاده شد، مسوولان امر در شهرداری تهران پروژه مزبور را که قبلاً از دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی خارج شده بود، مجدداً در جلسات کارگروه و کمیته تخصیص مورد آنالیز قراردادند و انتها به دلیل اهمیت موضوع و همچنین حساسیت رسانه ای و مطبوعاتی پروژه، ردیف اعتباری این پروژه با همکاری مدیر کل بودجه مجدداً در لیست پروژه های اولویت دار نهاده شد.

دانایی تاکید نمود: خانه این زوج نامدار که یکی از کانون های گرم تصمیم گیری در خصوص تحولات فرهنگی و جریانات ادبی دوره معاصر ایران بوده و در حال حاضر نیز جزو بناهای ثبت شده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، در اوایل اردیبهشت ماه سال 1393 در اختیار شهرداری منطقه یک تهران نهاده شد تا پس از تعمیراتی مختصر، به یک مرکز فرهنگی همگانی به عنوان خانه- موزه جلال و سیمین یا خانه ادبیات ایران تبدیل گردد، ولی به علت فقدان برنامه ریزی و ضعف مدیریت، این پروژه سه ماهه عملاً بیش از بیست ماه به تعویق افتاد.

به گفته دانایی عملکردهای نگران کننده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در موارد مشابهی همچون خانه استاد عزت الله انتظامی و خانه زنده یاد اخوان ثالث نیز باعث شد که جمعی از نویسندگان و هنرمندان کشور نسبت به موضوع حساس شوند و ضمن انتشار یک نامه سرگشاده خطاب به مسوولان امر، از آنان درخواست کنند که به مسوولیت های قانونی خود در خصوص پروژه های اجتماعی و فرهنگی توجه کرده و موانع اجرای سریع پروژه مزبور را رفع کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیم تازه توسط مقامات شهرداری تهران در خصوص خانه- موزه جلال و سیمین، طی ماه های به جامانده از امسال، عملیات اجرایی پروژه به خاتمه برسد و این مرکز فرهنگی مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 716

به "تصمیم تازه شهرداری تهران در خصوص پروژه خانه- موزه جلال و سیمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم تازه شهرداری تهران در خصوص پروژه خانه- موزه جلال و سیمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید