تخصیص اعتبار 40میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اراک

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد 40 میلیارد تومان اعتبار از ناحیه اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اختصاص داده است.

تخصیص اعتبار 40میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اراک

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سید عباس صالحی امروز در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در حاشیه بازدید از پروژه تالار و کتابخانه مرکزی اراک، گفت: این دو پروژه فرصت قابل توجهی برای افزایش سود فرهنگی شهرستان اراک ایجاد می نماید و 23 هزار متر مربع به فضای فرهنگی این شهر می افزاید.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت 93 درصدی تالار مرکزی اما در حوزه تجهیزات به اعتبار احتیاج دارد که بر اساس امضای تفاهم نامه با استاندار مرکزی طی روز گذشته و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه امیدواریم تا اوایل سال آینده بهره برداری کامل آن را ببینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تالار مرکزی با برخورداری از سالن آمفی تئاتر، سالن های همایش و... سهم به سزایی در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان اراک و استان مرکزی دارد.

صالحی بیان نمود: وزارت ارشاد 40 میلیارد تومان اعتبار از ناحیه اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه مرکزی اراک نیز از پیشرفت بیش از 40 درصدی برخوردار است و با توجه به توافق به عمل آمده با نهاد کتابخانه های عمومی کشور امیدواریم تا سرانجام دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: در صورت بهره برداری از کتابخانه مرکزی اراک این مجموعه به عنوان بزرگ ترین کتابخانه عمومی کشور شناخته می گردد و با بیش از 18 هزار متر مربع مساحت، یاری خوبی برای توسعه فضای کتاب و کتابخوانی است.

صالحی گفت: سال جاری برای تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه کتابخانه مرکزی اعتبار اختصاص پیدا خواهد نمود.

وی با اشاره به اختصاص سهم نیم درصد از درآمد شهرداری ها برای توسعه کتابخانه ها اضافه نمود: از تمامی شهرداری ها انتظار می رود، برای هزینه های پرسنل، تعمیر و تجهیز و تکمیل کتابخانه ها با پرداخت سهم نیم درصد از درآمد خود همکاری نمایند چرا که هنوز بخش قابل توجهی از شهرها فاقد کتابخانه هستند و تعداد آن ها کم نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 604

به "تخصیص اعتبار 40میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار 40میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه تالار مرکزی اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید