تجربه پرواز در حالت بی وزنی و فرآیند شکل گیری آن

به گزارش تایمر سرگرمی، یک شرکت سوئیسی میخواهد سال جاری تجربه پرواز در شرایط بی وزنی یا گرانش صفر را برای مسافران ایرباس A340-300 خود فراهم کند.

تجربه پرواز در حالت بی وزنی و فرآیند شکل گیری آن

شرکت سیستم های فضایی سوئیس (اس3) بیان کرد که میخواهد سال جاری تجربه پرواز در شرایط بی وزنی را برای مسافران ایرباس خود فراهم کند. هواپیمای ایرباس خریداری شده قادر به حمل حدود 70 مسافر است که در طول پرواز 90 دقیقه ای مسافران را 15 بار در قوس سهموی (parabolic arcs) شرایط بی وزنی قرار می دهد.

مسافران در هنگام عبور از نقطه اوج هر راستا سهموی 20 تا 25 ثانیه شرایط بی وزنی را تجربه می نمایند. پاسکال جاسی مدیر اجرایی اس3 می گوید:

هدف نهایی ما همگانی کردن دسترسی به فضا، پرتابگر قابل استفاده مجدد است. قبل از اینکه ایده پرتابگر به واقعیت بپیوندد، تجربه ی گرانش صفر در هواپیمای ایرباس به همه این امکان را می دهد تا برای مدت یک روز به یک فضانورد تبدیل شوند.

قیمت ها از 2700 فرانک سوئیس برای یک جایگاه در بخش عمومی هواپیما با بیش از 40 مسافر، تا شصت وپنج هزار فرانک برای بخش وی آی پی با 12 مسافر (با ساعت گران قیمت اهدایی و امکان حمل چمدان) تغییر می کند. شرکت هواپیمایی پرتغالی های فلای در حال آماده سازی یک فروند ایرباس A340-300 برای پروازهای گرانش صفر با همکاری شرکت سیستم های فضایی سوئیس است.

در ادامه با مفهوم بی وزنی و فرآیند شکل گیری آن آشنا شوید:

پرواز بی وزنی به پروازی گفته می شود که با انجام یک تکنیک خاص، به مدت 15 الی 30 ثانیه به صورت مصنوعی حالت بی وزنی را ایجاد میکند. هرچه بیشتر از کره زمین دور شوید، تاثیر فشار جاذبه این کره بر روی شما کمتر شده و از وزن شما نیز کاسته میشود.

تکنیکی در پرواز با هواپیما وجود دارد که باعث شبیح سازی بی وزنی می شود. این حالت دقیقا مانند زمانی است که همراه خودرو در سرعتی بالا از روی یک سطح بلند با شیب ملایم و کوتاه رد می شوید. البته در پرواز با این تکنیک، شما زمانی در حدود 30 ثانیه خواهید داشت تا این حالت را تجربه کنید.

در این پرواز هواپیمایی با امکانات خاص، در ارتفاع 25 هزار فوتی اقدام به ارتفاع گیری با شیب 45 درجه می کند. این عمل تا ارتفاع حدود 34 هزار فوتی ادامه داشته و در این ارتفاع هواپیما به حالت 180 درجه بر میشود و آغاز به کم کردن ارتفاع می کند و برای 15 الی 30 ثانیه شما را در حالت بی وزنی قرار میدهد.

در طول پرواز 1 ساعته، این کار چندین بار تکرار میشود. در ابتدا و در اولین تجربه، بدن شما واکنش ترس از خود نشان خواهد داد. درست مانند زمانی که از ارتفاع پرت شوید. دست ها و پاهای شما از کنترل خارج می شود.

به طور معمول پس از 2 بار تجربه بی وزنی، حس ترس شما از این حالت تبدیل به هیجان شده و با ترشح آدرنالین در بدنتان، یکی از بهترین لحضات زندگی خود را تجربه خواهید کرد. به سرعت یاد میگیرید که چگونه در میان ملکول های هوا شنا کنید، روی سقف راه بروید و مانند پره های یک هواپیما به دور خود بچرخید. چند ثانیه قبل از سرانجام هر دوره، کارشناسان شما را به آرامی به زمین می چسبانند تا مانع از سقوط شما شوند.

پس از سرانجام زمان 30 ثانیه ای، هواپیما با شیب 30 درجه به ارتفاع 25 هزار فوتی بر می شود تا مجدد فرایند فراوری بی وزنی مصنوعی را طی کند. فضای در اختیار شما در پرواز استوانه ای افقی به طول 16 متر و قطر 5 متر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 757

به "تجربه پرواز در حالت بی وزنی و فرآیند شکل گیری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پرواز در حالت بی وزنی و فرآیند شکل گیری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید